Detailed Information on Publication Record
2023
(Asi)miluj zkušenost: kam směřovat pozornost v zážitkové pedagogice
ANDRÁŠIK, TomášBasic information
Original name
(Asi)miluj zkušenost: kam směřovat pozornost v zážitkové pedagogice
Name in Czech
(Asi)miluj zkušenost: kam směřovat pozornost v zážitkové pedagogice
Authors
Edition
Sympozium Katedry sociální pedagogiky 2023, 2023
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Změněno: 2/2/2024 12:12, Mgr. Daniela Marcollová
Abstract
V originále
Gestalt terapeutický přístup vychází z předpokladu, že se život odehrává v cyklech zkušenostního učení, kdy růstový a vyživující kontakt s prostředím nabývá dobrého tvaru (gestaltu), je-li celistvý, dokončený. Neboli, když urazí cestu od počátečního vzrušení z nového přes kontakt až po asimilaci zkušenosti, která vede k růstu. Zkušenosti, které nejsou asimilovány, nemohou být integrovány do osobnostního narativu člověka. Žijeme ve společnosti konstantního "inputu" a nedostatečného prostoru pro asimilaci, což je jeden z faktorů prohlubujících se obtíží v oblasti duševního zdraví. Workshop bude společným zkoumáním zkušenostního cyklu s pozorností věnovanou asimilační fázi, a budováním mostu k zahrnutí těchto principů do praxe pedagogů pracujících s různými formami zkušenostního učení.
Links
MUNI/A/1470/2022, interní kód MU |
|