k 2023

(Asi)miluj zkušenost: kam směřovat pozornost v zážitkové pedagogice

ANDRÁŠIK, Tomáš

Basic information

Original name

(Asi)miluj zkušenost: kam směřovat pozornost v zážitkové pedagogice

Name in Czech

(Asi)miluj zkušenost: kam směřovat pozornost v zážitkové pedagogice

Edition

Sympozium Katedry sociální pedagogiky 2023, 2023

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education
Změněno: 2/2/2024 12:12, Mgr. Daniela Marcollová

Abstract

V originále

Gestalt terapeutický přístup vychází z předpokladu, že se život odehrává v cyklech zkušenostního učení, kdy růstový a vyživující kontakt s prostředím nabývá dobrého tvaru (gestaltu), je-li celistvý, dokončený. Neboli, když urazí cestu od počátečního vzrušení z nového přes kontakt až po asimilaci zkušenosti, která vede k růstu. Zkušenosti, které nejsou asimilovány, nemohou být integrovány do osobnostního narativu člověka. Žijeme ve společnosti konstantního "inputu" a nedostatečného prostoru pro asimilaci, což je jeden z faktorů prohlubujících se obtíží v oblasti duševního zdraví. Workshop bude společným zkoumáním zkušenostního cyklu s pozorností věnovanou asimilační fázi, a budováním mostu k zahrnutí těchto principů do praxe pedagogů pracujících s různými formami zkušenostního učení.

Links

MUNI/A/1470/2022, interní kód MU
Name: Analýza diverzity socio-kulturních prostředí z perspektivy edukačních jevů
Investor: Masaryk University, Analysis of the diversity of socio-cultural environments from the perspective of educational phenomena