ANDRÁŠIK, Tomáš. (Asi)miluj zkušenost: kam směřovat pozornost v zážitkové pedagogice. In Sympozium Katedry sociální pedagogiky 2023. 2023.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name (Asi)miluj zkušenost: kam směřovat pozornost v zážitkové pedagogice
Name in Czech (Asi)miluj zkušenost: kam směřovat pozornost v zážitkové pedagogice
Authors ANDRÁŠIK, Tomáš.
Edition Sympozium Katedry sociální pedagogiky 2023, 2023.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Changed by Changed by: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Changed: 2/2/2024 12:12.
Abstract
Gestalt terapeutický přístup vychází z předpokladu, že se život odehrává v cyklech zkušenostního učení, kdy růstový a vyživující kontakt s prostředím nabývá dobrého tvaru (gestaltu), je-li celistvý, dokončený. Neboli, když urazí cestu od počátečního vzrušení z nového přes kontakt až po asimilaci zkušenosti, která vede k růstu. Zkušenosti, které nejsou asimilovány, nemohou být integrovány do osobnostního narativu člověka. Žijeme ve společnosti konstantního "inputu" a nedostatečného prostoru pro asimilaci, což je jeden z faktorů prohlubujících se obtíží v oblasti duševního zdraví. Workshop bude společným zkoumáním zkušenostního cyklu s pozorností věnovanou asimilační fázi, a budováním mostu k zahrnutí těchto principů do praxe pedagogů pracujících s různými formami zkušenostního učení.
Links
MUNI/A/1470/2022, interní kód MUName: Analýza diverzity socio-kulturních prostředí z perspektivy edukačních jevů
Investor: Masaryk University, Analysis of the diversity of socio-cultural environments from the perspective of educational phenomena
PrintDisplayed: 22/7/2024 18:08