WEISSAR, Tomáš. Jak vrátit antiku do procesu vzdělávání a do veřejného prostoru? Zpráva z diskusního setkání (How to bring antiquity back into the process of education and into the public space? Report of the discussion meeting). Praha: Jednota klasických filologů, 2023, p. 151-158. Auriga - Zprávy jednoty klasických filologů. ISSN 1211-3379.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Jak vrátit antiku do procesu vzdělávání a do veřejného prostoru? Zpráva z diskusního setkání
Name (in English) How to bring antiquity back into the process of education and into the public space? Report of the discussion meeting
Authors WEISSAR, Tomáš.
Edition Praha, p. 151-158, 8 pp. Auriga - Zprávy jednoty klasických filologů, 2023.
Publisher Jednota klasických filologů
Other information
Original language Czech
Type of outcome Popularizing texts and activities
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW Zpráva v PDF
Organization unit Faculty of Arts
ISSN 1211-3379
Keywords (in Czech) výuka latiny; střední školy; popularizace
Keywords in English teaching Latin; high schools; popularization
Changed by Changed by: Mgr. et Mgr. Tomáš Weissar, učo 397544. Changed: 16/1/2024 12:20.
Abstract
Zpráva shrnuje diskusi, která proběhla v rámci setkání na půdě Ústavu klasických studií FF MU v Brně v dubnu roku 2023, a nastiňuje možnosti dalších kroků v rámci dané tematiky.
Abstract (in English)
The report summarizes the discussion that took place during the meeting at the Department of Classical Studies of the Faculty of Arts in Brno in April 2023 and outlines the possibilities of further steps within the given topic.
Links
MUNI/A/1208/2022, interní kód MUName: Evropské proměny a konstanty: antické civilizace a jazyky v dalším evropském vývoji
Investor: Masaryk University, European Changes and Stability: Ancient Civilizations and Languages in Later European Transformations
PrintDisplayed: 23/6/2024 14:34