NEKARDOVÁ, Barbora. Zárodečné prvky pedagogicky produktivního rozhovoru: Jak spolu univerzitní učitelé hovoří o výuce. 2023.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Zárodečné prvky pedagogicky produktivního rozhovoru: Jak spolu univerzitní učitelé hovoří o výuce
Name in Czech Zárodečné prvky pedagogicky produktivního rozhovoru: Jak spolu univerzitní učitelé hovoří o výuce
Authors NEKARDOVÁ, Barbora.
Edition 2023.
Other information
Type of outcome Presentations at conferences
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. et Mgr. Lucie Racyn, učo 445546. Changed: 26/3/2024 14:24.
Abstract
V tomto příspěvku se zabývám pedagogicky produktivním rozhovorem, což je diskurs, založený na spolupráci učitelů, který kombinuje šest základních principů: je zaměřen na problémy praxe; obsahuje pedagogické zdůvodňování; je ukotven v bohaté reprezentaci praxe; prezentuje různé perspektivy; zahrnuje generativní orientaci směrem ke studentům; kombinuje podporu a kritiku. U takového rozhovoru se předpokládá, že povede učitele k produktivním způsobům mluvení a přemýšlení o praxi a k jejímu následnému zlepšování (Lefstein et al., 2020). Na data získaná z audionahrávek mentorských setkání mezi vysokoškolskými učiteli aplikuji teoretický rámec pedagogicky produktivního rozhovoru, čímž vytvářím kódovací schéma a identifikuji výskyt produktivní řeči. Dokládám, že se v rozhovorech objevují tzv. "zárodečné prvky" pedagogicky produktivního rozhovoru, představuji vytvořené kódovací schéma a způsob identifikace jednotlivých prvků i kódů v datech. Koncept pedagogicky produktivního rozhovoru je nutné dále rozvíjet tak, aby bylo možné jej začlenit do rozhovorů mezi vysokoškolskými učiteli a do jejich pedagogického rozvoje.
Links
MUNI/A/1356/2022, interní kód MUName: Studenti a učitelé v terciálním vzdělávání
Investor: Masaryk University, Students and teachers in tertiary education
PrintDisplayed: 15/10/2024 09:37