PERINGEROVÁ, Markéta. Celoroční hra ve školní družině –⁠ integrovaná tematická výuka Evropská unie (Year-round play in the after-school club - integrated thematic teaching European Union). Metodický portál RVP. Národní ústav pro vzdělávání, 2023, p. 1-10. ISSN 1802-4785.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Celoroční hra ve školní družině –⁠ integrovaná tematická výuka Evropská unie
Name in Czech Celoroční hra ve školní družině –⁠ integrovaná tematická výuka Evropská unie
Name (in English) Year-round play in the after-school club - integrated thematic teaching European Union
Authors PERINGEROVÁ, Markéta.
Edition Metodický portál RVP, Národní ústav pro vzdělávání, 2023, 1802-4785.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal (not reviewed)
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) Evropská unie první stupeň základní školy výchova k občanství integrovaná tematická výuka člověk a společnost
Keywords in English European Union first stage of primary school education for citizenship integrated thematic teaching man and society
Changed by Changed by: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Changed: 23/1/2024 14:24.
Abstract
Článek se zabývá popisem realizace celoroční hry na téma Evropská unie pro žáky druhé třídy v rámci školní družiny. Základem výuky bylo vytvoření fiktivního státu každým žákem, vytvoření ústavy, představitele státu, měny. Žáci se v první části výuky konfrontovali s myšlenkou: jak se chováš ty, chovají se k sobě lidé ve tvém státě. Druhá část projektu směřovala k tématu Evropské unie, kdy se žáci se svými státy mohli spojovat do unií na základě vytvoření smlouvy definující pravidla fungování států v jejich unii. Pozorovali tak výhody a nevýhody spolupráce s více státy. Specifikum realizace výuky ve školní družině upozorňuje na možnost propojit výchovu v rámci školní družiny s předměty školní výuky
Abstract (in English)
This article describes the implementation of a year-long game on the European Union for second grade pupils in a school playgroup. The basis of the teaching was the creation of a fictitious state by each pupil, the creation of a constitution, a representative of the state, a currency. In the first part of the lesson, pupils were confronted with the idea: how do you behave, how do people in your state behave towards each other. The second part of the project was directed towards the topic of the European Union, where pupils could join their states into a union by creating a treaty defining the rules of the states in their union. In this way they observed the advantages and disadvantages of working with more than one state. The specificity of the implementation of the education in the after-school club draws attention to the possibility of linking education in the after-school club with school subjects
PrintDisplayed: 7/9/2024 03:16