KAŇKOVSKÁ, Andrea. Proměna práce s publikem v galerijních institucích zřizovaným státem na příkladu Moravské galerie (TRANSFORMATION OF EDUCATIONAL WORK IN STATE-ESTABLISHED GALLERIES IN THE CZECH REPUBLIC – SITUATION IN MORAVIAN GALLERY). In Doktorandská konference studentů Pedagogické fakulty MU. 2023.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Proměna práce s publikem v galerijních institucích zřizovaným státem na příkladu Moravské galerie
Name in Czech Proměna práce s publikem v galerijních institucích zřizovaným státem na příkladu Moravské galerie
Name (in English) TRANSFORMATION OF EDUCATIONAL WORK IN STATE-ESTABLISHED GALLERIES IN THE CZECH REPUBLIC – SITUATION IN MORAVIAN GALLERY
Authors KAŇKOVSKÁ, Andrea.
Edition Doktorandská konference studentů Pedagogické fakulty MU, 2023.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 60500 6.5 Other Humanities and the Arts
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) audience development; galerijní edukace; edukační obrat; gamefikace
Keywords in English audience development; museum pedagogy; educational turn; gamefication
Tags Audience development
Changed by Changed by: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Changed: 23/1/2024 14:11.
Abstract
Prezentace se zabývá proměnou vzdělávacích aktivit ve vztahu k dalším činnostem a strategiím vůči veřejnosti ve státem zřizovaných galeriích v České republice. Na případové studii Moravské galerie je zdůrazněno otevření galerie veřejnosti a zavedení nových formátů práce s veřejností. Jedná se o mnohovrstevnatý proces, který nemusí být teoretickou uměleckou obcí vnímán příliš pozitivně.
Abstract (in English)
The presentation deals with the transformation of educational activities in relation to other activities and strategies towards the public in state-established galleries in the Czech Republic. The case study of the Moravian Gallery highlights the opening of the gallery to the public and the introduction of new formats of work with the public. This is a multi-layered process that may not be perceived very positively by the theoretical art community.
PrintDisplayed: 7/9/2024 03:42