KAŇKOVSKÁ, Andrea. Sculpture Laboratory: A Platform for Art Education, Participation and the Creative Process. In InSEA World Congress 2023. 2023.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Sculpture Laboratory: A Platform for Art Education, Participation and the Creative Process
Name in Czech Sochařská laboratoř: Platforma pro umělecké vzdělávání, participaci a kreativní proces
Authors KAŇKOVSKÁ, Andrea.
Edition InSEA World Congress 2023, 2023.
Other information
Original language English
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 60500 6.5 Other Humanities and the Arts
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) participace; umělecké vzdělávání; sochařská laboratoř
Keywords in English participation; art education; Sculpture laboratory
Changed by Changed by: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Changed: 23/1/2024 14:10.
Abstract
Since 2018, the Sculpture Lab has been a platform for art education, participation and creative process in museum education. As a sculptor, Andrea Kaňkovská mediates art and architecture as an art educator. She works with soft materials such as foam, rubber and other industrially produced materials. As a researcher, she investigates the position of the artist in the educational process, the use of artistic skills in creative work with participants of Sculpture Lab workshops. Emily Pringle (2009) explores the work of artists working in the Arts Council's Council (AISFL) in her study Artists in Sites for Learning, and in particular focuses on the specificities of the educational work of practising artists in interviews with artist-educators working within Tate Modern's education programme. It also focuses on individual artists' perceptions of their own work and the use of their expertise in education.
Abstract (in Czech)
Od roku 2018 je Sculpture Lab platformou pro umělecké vzdělávání, participaci a tvůrčí proces v muzejní edukaci. Andrea Kaňkovská jako sochařka zprostředkovává umění a architekturu jako umělecká pedagožka. Pracuje s měkkými materiály, jako je pěna, guma a další průmyslově vyráběné materiály. Jako výzkumnice zkoumá postavení umělce ve vzdělávacím procesu, využití výtvarných dovedností při tvůrčí práci s účastníky workshopů Sculpture Lab. Emily Pringle (2009) ve své studii Artists in Sites for Learning zkoumá práci umělců pracujících v rámci Rady pro umění (AISFL), zejména se zaměřuje na specifika vzdělávací práce praktikujících umělců v rozhovorech s umělci-vzdělávači pracujícími v rámci vzdělávacího programu Tate Modern. Zaměřuje se také na vnímání vlastní práce jednotlivých umělců a využití jejich odborných znalostí ve vzdělávání.
Links
MUNI/A/1340/2022, interní kód MUName: Míry kongruence teoretických předpokladů s praktickými dopady realizovaných programů výtvarné edukace.
Investor: Masaryk University, Degrees of congruence of theoretical assumptions with practical impacts of implemented art education programs.
PrintDisplayed: 31/7/2024 17:00