HLAVICOVÁ, Anna. Strategie učení cizího jazyka při kooperativním učení metodou eduScrum: Přehledová studie (Foreign Language Learning Strategies in Cooperative Learning using the EduScrum Method: Literature Review). In V. Janíková, & S. Hanušová. Výzkum v didaktice cizích jazyků VI. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2023, p. xx-xx, 12 pp.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Strategie učení cizího jazyka při kooperativním učení metodou eduScrum: Přehledová studie
Name (in English) Foreign Language Learning Strategies in Cooperative Learning using the EduScrum Method: Literature Review
Authors HLAVICOVÁ, Anna.
Edition 1. vyd. Brno, Výzkum v didaktice cizích jazyků VI, p. xx-xx, 12 pp. 2023.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) strategie učení, metoda eduScrum, výuka cizích jazyků
Keywords in English learning strategies, eduScrum method, foreign language learning, cooperative leraning
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Anna Hlavicová, učo 411390. Changed: 28/2/2024 10:31.
Abstract
Přehledová studie si klade za cíl shrnout současný výzkum strategií učení cizích jazyků a nabídnout strukturovaný pohled na problematiku související s tématem disertačního výzkumu, který bude zkoumat kooperativní učení cizích jazyků metodou eduScrum s ohledem na učební strategie. Studie zkoumá dopad výzkumu strategií učení na výsledky učení na různých úrovních vzdělávání, od základního až po vysokoškolské. Nabízí poznatky o tom, jak lze tyto metody efektivně implementovat pro posílení výsledků učení.
Abstract (in English)
This literature review study aims to summarize current research on foreign language learning strategies and offers a structured perspective on issues related to the topic of the dissertation research, which will investigate cooperative language learning using the eduScrum method with focus on learning strategies. The study examines the impact of research on learning strategies and learning outcomes at different levels of education, from primary to higher education. It offers insights into how these methods can be effectively implemented to enhance learning outcomes.
Links
MUNI/A/1335/2022, interní kód MUName: Výzkum v didaktice cizích jazyků
Investor: Masaryk University, Research in foreign language didactics
PrintDisplayed: 29/7/2024 07:17