D 2023

Strategie učení cizího jazyka při kooperativním učení metodou eduScrum: Přehledová studie

HLAVICOVÁ, Anna

Basic information

Original name

Strategie učení cizího jazyka při kooperativním učení metodou eduScrum: Přehledová studie

Name (in English)

Foreign Language Learning Strategies in Cooperative Learning using the EduScrum Method: Literature Review

Authors

HLAVICOVÁ, Anna

Edition

1. vyd. Brno, Výzkum v didaktice cizích jazyků VI, p. 31-46, 15 pp. 2023

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

strategie učení, metoda eduScrum, výuka cizích jazyků

Keywords in English

learning strategies, eduScrum method, foreign language learning, cooperative leraning

Tags

Reviewed
Změněno: 21/10/2024 17:56, Mgr. Anna Hlavicová

Abstract

V originále

Přehledová studie si klade za cíl shrnout současný výzkum strategií učení cizích jazyků a nabídnout strukturovaný pohled na problematiku související s tématem disertačního výzkumu, který bude zkoumat kooperativní učení cizích jazyků metodou eduScrum s ohledem na učební strategie. Studie zkoumá dopad výzkumu strategií učení na výsledky učení na různých úrovních vzdělávání, od základního až po vysokoškolské. Nabízí poznatky o tom, jak lze tyto metody efektivně implementovat pro posílení výsledků učení.

In English

This literature review study aims to summarize current research on foreign language learning strategies and offers a structured perspective on issues related to the topic of the dissertation research, which will investigate cooperative language learning using the eduScrum method with focus on learning strategies. The study examines the impact of research on learning strategies and learning outcomes at different levels of education, from primary to higher education. It offers insights into how these methods can be effectively implemented to enhance learning outcomes.

Links

MUNI/A/1335/2022, interní kód MU
Name: Výzkum v didaktice cizích jazyků
Investor: Masaryk University, Research in foreign language didactics