Detailed Information on Publication Record
2023
Strategie učení cizího jazyka při kooperativním učení metodou eduScrum: Přehledová studie
HLAVICOVÁ, AnnaBasic information
Original name
Strategie učení cizího jazyka při kooperativním učení metodou eduScrum: Přehledová studie
Name (in English)
Foreign Language Learning Strategies in Cooperative Learning using the EduScrum Method: Literature Review
Authors
HLAVICOVÁ, Anna
Edition
1. vyd. Brno, Výzkum v didaktice cizích jazyků VI, p. 31-46, 15 pp. 2023
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
strategie učení, metoda eduScrum, výuka cizích jazyků
Keywords in English
learning strategies, eduScrum method, foreign language learning, cooperative leraning
Tags
Reviewed
Změněno: 21/10/2024 17:56, Mgr. Anna Hlavicová
V originále
Přehledová studie si klade za cíl shrnout současný výzkum strategií učení cizích jazyků a nabídnout strukturovaný pohled na problematiku související s tématem disertačního výzkumu, který bude zkoumat kooperativní učení cizích jazyků metodou eduScrum s ohledem na učební strategie. Studie zkoumá dopad výzkumu strategií učení na výsledky učení na různých úrovních vzdělávání, od základního až po vysokoškolské. Nabízí poznatky o tom, jak lze tyto metody efektivně implementovat pro posílení výsledků učení.
In English
This literature review study aims to summarize current research on foreign language learning strategies and offers a structured perspective on issues related to the topic of the dissertation research, which will investigate cooperative language learning using the eduScrum method with focus on learning strategies. The study examines the impact of research on learning strategies and learning outcomes at different levels of education, from primary to higher education. It offers insights into how these methods can be effectively implemented to enhance learning outcomes.
Links
MUNI/A/1335/2022, interní kód MU |
|