Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@book{2364858, author = {Márová, Ivana and Bendová, Nikol}, address = {Brno}, keywords = {specific learning disabilities, psychosomatic symptoms, coping strategies, stress}, howpublished = {elektronická verze "online"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-280-0374-6}, publisher = {Masarykova Univerzita}, title = {Jak to zvládám? Vliv stresorů školního a rodinného prostředí na žáky ve věku 14–19 let.}, url = {https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/2274}, year = {2021} }
TY - BOOK ID - 2364858 AU - Márová, Ivana - Bendová, Nikol PY - 2021 TI - Jak to zvládám? Vliv stresorů školního a rodinného prostředí na žáky ve věku 14–19 let. PB - Masarykova Univerzita CY - Brno SN - 9788028003746 KW - specific learning disabilities, psychosomatic symptoms, coping strategies, stress UR - https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/2274 N2 - Publikace představuje závěry kvantitativního výzkumného šetření, jehož cílem byla analýza vlivu stresorů školního a rodinného prostředí na výskyt psychosomatických projevů a používané copingové strategie u žáků ve věku 14–19 let (N=459). V úvodu publikace jsou charakterizovány základní teoretické koncepty šetření samotného, tedy termíny stres a stresory, charakteristika období dospívání, význam rodiny, školy a jejich činitelů v kontextu well -beingu, copingové strategie a případný vznik psychosomatických obtíží.V úvodu této části jsou charakterizovány cíle, výzkumné otázky a stanovené hypotézy. Výzkumné šetření bylo realizováno s využitím dotazníku vlastní konstrukce sestaveného na základě analýzy odborné literatury. Analýza výzkumných zjištění je organizována s ohledem na základní sledované proměnné, jako jsou věk, druh školy či kraj. Závěry šetření shrnují odpovědi na stanovené výzkumné otázky společně s hloubkovou analýzou vlivu stresu v kontextu edukačního prostředí (charakterizovaného kladným hodnocením vybraných výroků) a prostředí rodinného (ve smyslu negativního hodnocení vztahu s jedním/oběma rodiči) na výskyt psychosomatických obtíží a preferované copingové strategie. Vymezeny jsou limity studie a doporučení pro speciálněpedagogickou praxi. ER -
MÁROVÁ, Ivana a Nikol BENDOVÁ. \textit{Jak to zvládám? Vliv stresorů školního a rodinného prostředí na žáky ve věku 14–19 let.}. Online. Brno: Masarykova Univerzita, 2021, 243 s. ISBN~978-80-280-0374-6.
|