LANGEROVÁ, Petra. How do technical students actually learn English? Qualitative phase results of a mixed reseach into learning styles of English. In 34th International Conference on Foreign/Second Language Acquisition: Psychological Perspectives on Second/Foreign Language Learning and Teaching. 2023.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name How do technical students actually learn English? Qualitative phase results of a mixed reseach into learning styles of English
Name in Czech Jak se techničtí studenti vlastně učí angličtinu? Výsledky kvalitativní fáze smíšeného výzkumu učebních stylů angličtiny
Authors LANGEROVÁ, Petra.
Edition 34th International Conference on Foreign/Second Language Acquisition: Psychological Perspectives on Second/Foreign Language Learning and Teaching, 2023.
Other information
Original language English
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) učební styly; kognitivní styly
Keywords in English learning styles; cognitive styles
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Changed: 14/2/2024 11:53.
Abstract
The paper presents results of a qualitative phase of a mixed research in learning styles of English which took place at the Faculty of Electrical Engineering and Communication of the BUT. It brought some interesting insights in how technical students acquire English. Despite their technical orientation, which requires focus on logic, analysis and theory, students prefer to learn English subconsciously and osmotically, without paying much attention to rules and grammar.
Abstract (in Czech)
Příspěvek prezentuje výsledky kvalitativní fáze smíšeného výzkumu učebních stylů angličtiny, který proběhl na Fakultě elektrotechniky a komunikace Vysokého učení technického v Brně. Přináší zajímavé pohledy na způsob, jak se techničtí studenti učí angličtinu. Navzdory své technické orientaci, která vyžaduje zaměření na logiku, analýzu a teorii, se studenti raději učí angličtinu podvědomě a náhodně, bez příliš velkého důrazu na pravidla a gramatiku.
Links
MUNI/A/1335/2022, interní kód MUName: Výzkum v didaktice cizích jazyků
Investor: Masaryk University, Research in foreign language didactics
PrintDisplayed: 26/7/2024 22:47