k 2023

How do technical students actually learn English? Qualitative phase results of a mixed reseach into learning styles of English

LANGEROVÁ, Petra

Basic information

Original name

How do technical students actually learn English? Qualitative phase results of a mixed reseach into learning styles of English

Name in Czech

Jak se techničtí studenti vlastně učí angličtinu? Výsledky kvalitativní fáze smíšeného výzkumu učebních stylů angličtiny

Authors

LANGEROVÁ, Petra

Edition

34th International Conference on Foreign/Second Language Acquisition: Psychological Perspectives on Second/Foreign Language Learning and Teaching, 2023

Other information

Language

English

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

učební styly; kognitivní styly

Keywords in English

learning styles; cognitive styles

Tags

International impact
Změněno: 14/2/2024 11:53, Mgr. Daniela Marcollová

Abstract

ORIG CZ

V originále

The paper presents results of a qualitative phase of a mixed research in learning styles of English which took place at the Faculty of Electrical Engineering and Communication of the BUT. It brought some interesting insights in how technical students acquire English. Despite their technical orientation, which requires focus on logic, analysis and theory, students prefer to learn English subconsciously and osmotically, without paying much attention to rules and grammar.

In Czech

Příspěvek prezentuje výsledky kvalitativní fáze smíšeného výzkumu učebních stylů angličtiny, který proběhl na Fakultě elektrotechniky a komunikace Vysokého učení technického v Brně. Přináší zajímavé pohledy na způsob, jak se techničtí studenti učí angličtinu. Navzdory své technické orientaci, která vyžaduje zaměření na logiku, analýzu a teorii, se studenti raději učí angličtinu podvědomě a náhodně, bez příliš velkého důrazu na pravidla a gramatiku.

Links

MUNI/A/1335/2022, interní kód MU
Name: Výzkum v didaktice cizích jazyků
Investor: Masaryk University, Research in foreign language didactics
Displayed: 14/11/2024 08:57