SAMOILOV, Rowan. Collaborative Vlogging as an Activity for Foreign/Second Language Students – Literature Review. In Mezinárodní doktorandská konference: Učení a vyučování cizím jazykům ve výzkumu. 2023.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Collaborative Vlogging as an Activity for Foreign/Second Language Students – Literature Review
Authors SAMOILOV, Rowan.
Edition Mezinárodní doktorandská konference: Učení a vyučování cizím jazykům ve výzkumu, 2023.
Other information
Original language English
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) angličtina jako cizí jazyk; angličtina jako druhý jazyk; video blog; vlog; vlogování; video; spolupráce ve třídě
Keywords in English EFL; ESL; video blog; vlog; vlogging; video; classroom collaboration
Changed by Changed by: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Changed: 26/1/2024 14:09.
Abstract
In this review, I will present empirical studies that focused on the use of vlogging as a collaborative productive activity and research designs employed in these studies as well as their findings. The review will serve as a basis for my future research on the possible impact of vlogging on student learning strategies. According to existing literature, vlogging can improve students’ collaboration and provide other benefits for language learners.
Abstract (in Czech)
V této přehledové studii představím empirické výzkumy zaměřené na využívání vlogování jako společné produkční aktivity, výzkumné designy použité v těchto studiích a jejich výsledky. Přehledová studie bude sloužit jako základ pro mou budoucí výzkumnou práci o možném vlivu vlogování na učební strategie studentů. Podle dostupné literatury může vlogování zlepšit spolupráci studentů a mít jiné výhody pro studující jazyků.
Links
MUNI/A/1335/2022, interní kód MUName: Výzkum v didaktice cizích jazyků
Investor: Masaryk University, Research in foreign language didactics
PrintDisplayed: 31/7/2024 22:33