Autenticita dětského výtvarného projevu a jeho podpora v preprimárním a primárním vzdělávání.
STADLEROVÁ, Hana. Autenticita dětského výtvarného projevu a jeho podpora v preprimárním a primárním vzdělávání. In ERASMUS+ (výuková stáž, PdF UK Bratislava). 2023. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Autenticita dětského výtvarného projevu a jeho podpora v preprimárním a primárním vzdělávání. |
Name (in English) | Autenticita dětského výtvarného projevu a jeho podpora v preprimárním a primárním vzdělávání. |
Authors | STADLEROVÁ, Hana. |
Edition | ERASMUS+ (výuková stáž, PdF UK Bratislava), 2023. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Requested lectures |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Organization unit | Faculty of Education |
Keywords (in Czech) | dětský výtvarný projev; spontaneita; autenticita; vzdělávání |
Keywords in English | children's artistic expression; spontaneity; authenticity; education |
Changed by | Changed by: doc. PaedDr. Hana Stadlerová, Ph.D., učo 26587. Changed: 31/1/2024 12:49. |
Abstract |
---|
Přednáška reagovala na problematiku omezování autentického výtvarného projevu v rámci výtvarné výchovy a ukázala příklady dobré praxe, kde je prostor pro uplatnění subjektivity v tvorbě dítěte. |
Abstract (in English) |
---|
The lecture responded to the issue of limiting authentic artistic expression within the framework of art education and showed examples of good practice where there is an opportunity to apply subjectivity in a childs work. |
Links | |
---|---|
MUNI/A/1340/2022, interní kód MU | Name: Míry kongruence teoretických předpokladů s praktickými dopady realizovaných programů výtvarné edukace. |
Investor: Masaryk University, Degrees of congruence of theoretical assumptions with practical impacts of implemented art education programs. |
PrintDisplayed: 4/10/2024 21:16