ŽÁRSKÁ, Gabriela and Petr ZEMÁNEK. Matematické soutěže pohledem učitelů (Mathematical competitions from the teachers’ point of view). Učitel matematiky. Praha: Union of Czech Mathematicians and Physicists, 2023, vol. 31, No 3, p. 199-216. ISSN 1210-9037.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Matematické soutěže pohledem učitelů
Name in Czech Matematické soutěže pohledem učitelů
Name (in English) Mathematical competitions from the teachers’ point of view
Authors ŽÁRSKÁ, Gabriela (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petr ZEMÁNEK (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Učitel matematiky, Praha, Union of Czech Mathematicians and Physicists, 2023, 1210-9037.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 10100 1.1 Mathematics
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14310/23:00133228
Organization unit Faculty of Science
Keywords in English mathematical competition; elementary school; secondary school; risk; benefit
Tags rivok
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Marie Šípková, DiS., učo 437722. Changed: 26/1/2024 08:43.
Abstract
Matematické soutěže mohou být velmi užitečným nástrojem pro zvýšení zájmu o matematiku mezi žáky a studenty. V tomto článku přinášíme zamyšlení nad pozitivními i negativními aspekty těchto soutěží. Toto je první část ze série článků pojednávajících o matematických soutěžích.
Abstract (in English)
Mathematical competitions can be a very useful tool for increasing interest in mathematics among pupils and students. In this article, we reflect on the positive and negative aspects of these competitions.
PrintDisplayed: 17/8/2024 13:15