Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{2365647, author = {Vodová, Libuše and Brabcová, Blažena}, booktitle = {Didaktika jako „design science“: Výzvy spojené s tvorbou učebních prostředí}, keywords = {Natural History, workbooks, textbooks, algae, content analysis, professional mistakes}, language = {cze}, title = {Analýza tématu řasy v pracovních sešitech a učebnicích pro výuku přírodopisu}, year = {2023} }
TY - CONF ID - 2365647 AU - Vodová, Libuše - Brabcová, Blažena PY - 2023 TI - Analýza tématu řasy v pracovních sešitech a učebnicích pro výuku přírodopisu KW - Natural History, workbooks, textbooks, algae, content analysis, professional mistakes N2 - Příspěvěk je zaměřen na zpracování tématu Řasy ve čtyřech učebnicích a k nim náležejících čtyřech pracovních sešitech přírodopisu. Zjišťovány byly odborné nedostatky v učivu. Metodou výzkumu byla obsahová analýza. Zjištěné nedostatky byly rozděleny na dvě kategorie – nedostatky týkající se zařazení řas do systému organismů a další odborné nedostatky. Celkem byly zjištěny v učebnicích 3 resp. 4 typy různých nedostatků v systematickém zařazení řas a 65 resp. 17 dalších různých odborných nedostatků. Nejvíce nedostatků bylo zjištěno v učebnici Žídková a Knůrová (2017) od nakladatelství Taktik. Představeno bylo také srovnání s učebnicemi od stejných nakladatelství, ale starších vydání. Sledována také byla návaznost učiva pracovních sešitů na učivo učebnic. ER -
VODOVÁ, Libuše a Blažena BRABCOVÁ. Analýza tématu řasy v pracovních sešitech a učebnicích pro výuku přírodopisu. In \textit{Didaktika jako „design science“: Výzvy spojené s tvorbou učebních prostředí}. 2023.
|