JANÍK, Tomáš, Jan SLAVÍK, Lenka HAJEROVÁ MŰLLEROVÁ, Dana JIROTKOVÁ, Pavel MENTLÍK, Michaela PÍŠOVÁ, Lucie ROHLÍKOVÁ, Naďa VONDROVÁ, Věra JANÍKOVÁ, Světlana HANUŠOVÁ and Klára ULIČNÁ. Model systému profesní podpory pro cizí jazyky. (Model of the system of professional support for foreign languages). 1st ed. Praha: NPI, 2023.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Model systému profesní podpory pro cizí jazyky.
Name in Czech Model systému profesní podpory pro cizí jazyky.
Name (in English) Model of the system of professional support for foreign languages
Authors JANÍK, Tomáš, Jan SLAVÍK, Lenka HAJEROVÁ MŰLLEROVÁ, Dana JIROTKOVÁ, Pavel MENTLÍK, Michaela PÍŠOVÁ, Lucie ROHLÍKOVÁ, Naďa VONDROVÁ, Věra JANÍKOVÁ, Světlana HANUŠOVÁ and Klára ULIČNÁ.
Edition 1. vyd. Praha, 2023.
Publisher NPI
Other information
Original language Czech
Type of outcome Special-purpose publication
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) učitel cizího jazyka; další vzdělávání;profesní podpora
Keywords in English foreign language teacher;continuing education;professional support
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D., učo 33747. Changed: 1/2/2024 13:41.
Abstract
Tento dokument byl zpracován na základě textu Osnovy modelu profesní podpory (viz odkaz v soupisu literatury) vytvořeného pro všechny metodické kabinety (MK) na národní, krajské a oblastní úrovni a jeho upravené verze pro metodický kabinet Matematika a její aplikace (viz odkaz v soupisu literatury). Je určen jako východisko pro koncipování vzdělávací strategie Metodického kabinetu cizích jazyků. Model obsahuje základní ideová východiska – paradigma současné didaktiky, které by měli členové MK zohledňovat při plánování a realizaci vzdělávacích programů pro učitele cizích jazyků.
Abstract (in English)
This document has been prepared on the basis of the text of the Professional Support Model Outline (see link in the reference list) developed for all Methodological Cabinets (MCs) at national, regional and district level and its modified version for the Methodological Cabinet (MC). Mathematics and its applications (see reference in the literature list). It is intended as a starting point for the design of educational strategy of the Methodological Cabinet for Foreign Languages. The model includes the basic ideological background - the paradigm of contemporary didactics, which the members of the MC should take into account when planning and implementing educational programmes for foreign language teachers.
PrintDisplayed: 10/7/2024 04:18