u 2023

Model systému profesní podpory pro cizí jazyky.

JANÍK, Tomáš, Jan SLAVÍK, Lenka HAJEROVÁ MŰLLEROVÁ, Dana JIROTKOVÁ, Pavel MENTLÍK et. al.

Basic information

Original name

Model systému profesní podpory pro cizí jazyky.

Name in Czech

Model systému profesní podpory pro cizí jazyky.

Name (in English)

Model of the system of professional support for foreign languages

Authors

JANÍK, Tomáš, Jan SLAVÍK, Lenka HAJEROVÁ MŰLLEROVÁ, Dana JIROTKOVÁ, Pavel MENTLÍK, Michaela PÍŠOVÁ, Lucie ROHLÍKOVÁ, Naďa VONDROVÁ, Věra JANÍKOVÁ, Světlana HANUŠOVÁ and Klára ULIČNÁ

Edition

1. vyd. Praha, 2023

Publisher

NPI

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Účelové publikace

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

učitel cizího jazyka; další vzdělávání;profesní podpora

Keywords in English

foreign language teacher;continuing education;professional support

Tags

Reviewed
Změněno: 1/2/2024 13:41, doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.

Abstract

V originále

Tento dokument byl zpracován na základě textu Osnovy modelu profesní podpory (viz odkaz v soupisu literatury) vytvořeného pro všechny metodické kabinety (MK) na národní, krajské a oblastní úrovni a jeho upravené verze pro metodický kabinet Matematika a její aplikace (viz odkaz v soupisu literatury). Je určen jako východisko pro koncipování vzdělávací strategie Metodického kabinetu cizích jazyků. Model obsahuje základní ideová východiska – paradigma současné didaktiky, které by měli členové MK zohledňovat při plánování a realizaci vzdělávacích programů pro učitele cizích jazyků.

In English

This document has been prepared on the basis of the text of the Professional Support Model Outline (see link in the reference list) developed for all Methodological Cabinets (MCs) at national, regional and district level and its modified version for the Methodological Cabinet (MC). Mathematics and its applications (see reference in the literature list). It is intended as a starting point for the design of educational strategy of the Methodological Cabinet for Foreign Languages. The model includes the basic ideological background - the paradigm of contemporary didactics, which the members of the MC should take into account when planning and implementing educational programmes for foreign language teachers.