JANÍK, Tomáš, Miroslav JANÍK and Jana VELIČKOVÁ. Didaktika jako „design science“: Výzvy spojené s tvorbou učebních prostředí (Didactics as "design science": the challenges of designing learning environments). 2023.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Didaktika jako „design science“: Výzvy spojené s tvorbou učebních prostředí
Name (in English) Didactics as "design science": the challenges of designing learning environments
Authors JANÍK, Tomáš, Miroslav JANÍK and Jana VELIČKOVÁ.
Edition 2023.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Organization of a conference
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) Design science; oborové didaktiky; učebních prostředí
Keywords in English Design science; didactics in different fields; learning environments
Changed by Changed by: Mgr. Miroslav Janík, Ph.D., učo 183873. Changed: 30/1/2024 13:12.
Abstract
Co Čech, to tvůrce učebního prostředí anebo Covid nás to naučil... Nebo ne? Popř. ne dost? Další ze seriálu oborovědidaktických konferencí má za cíl ukázat, že tvorba učebního prostředí je odborným problémem, který spadá do oblasti didaktiky a který neradno podcenit. Konference nabízí prostor pro prezentaci, sdílení a (z)hodnocení teoretických modelů, empirických poznatků i praktických zkušeností s tvorbou učebních prostřední nejrůznějšího druhu. Zkrátka všeho, co člověku přijde na mysl, když se řekne: Didatika jako „design science“.
Abstract (in English)
The Czech is the creator of the learning environment or Covid taught us... Didn't we? Or not enough? The next in a series of didactic conferences aims to show that the creation of learning environments is a professional problem that falls within the field of didactics and should not be underestimated. The conference offers a space for the presentation, sharing and (re)evaluation of theoretical models, empirical findings and practical experiences with the creation of learning environments of various kinds. In short, everything that comes to mind when one says: Didatics as "design science".
PrintDisplayed: 28/7/2024 07:24