KOŠATKA, David. Analýza pedagogické reflexe vzdělávání v imerzivní virtuální realitě. 2023. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Analýza pedagogické reflexe vzdělávání v imerzivní virtuální realitě |
Název česky | Analýza pedagogické reflexe vzdělávání v imerzivní virtuální realitě |
Název anglicky | Analysis of pedagogical reflection of education in immersive virtual reality |
Autoři | KOŠATKA, David. |
Vydání | 2023. |
Další údaje | |
---|---|
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
WWW | Sborník konference |
Klíčová slova česky | virtuální realita; profesní příprava učitelů; VR lekce; somaticko-kognitivní zkušenost |
Klíčová slova anglicky | virtual reality; professional teacher training; VR lessons; somatic-cognitive experience |
Změnil | Změnil: Mgr. David Košatka, učo 448979. Změněno: 30. 1. 2024 15:07. |
Anotace |
---|
Prezentovaný výzkum přináší reflexi výuky v imerzivní virtuální realitě (VR). Výzkum se zaměřoval na popis benefitů a limitů užité technologie z perspektivy vyučujících. Cílem výzkumu bylo zjistit potenciál technologie VR pro nácvik různých pedagogických situací v bezpečném prostředí s možností repetice, reflexe a rozšíření profesní přípravy učitelů o tuto technologií. Příprava ve VR vedla ke snížení nejistoty a lepšímu posouzení vlastních pedagogických kompetencí. |
Anotace česky |
---|
Prezentovaný výzkum přináší reflexi výuky v imerzivní virtuální realitě (VR). Výzkum se zaměřoval na popis benefitů a limitů užité technologie z perspektivy vyučujících. Cílem výzkumu bylo zjistit potenciál technologie VR pro nácvik různých pedagogických situací v bezpečném prostředí s možností repetice, reflexe a rozšíření profesní přípravy učitelů o tuto technologií. Příprava ve VR vedla ke snížení nejistoty a lepšímu posouzení vlastních pedagogických kompetencí. |
Anotace anglicky |
---|
The research presented here reflects on teaching in immersive virtual reality (VR). The research focused on describing the benefits and limitations of the technology used from the perspective of teachers. The aim of the research was to identify the potential of VR technology for practicing different pedagogical situations in a safe environment with the possibility of repetition, reflection and extension of teachers’ professional training with this technology. Training in VR led to a reduction of uncertainty and a better assessment of one’s own pedagogical competence. |