Detailed Information on Publication Record
2023
Analýza pedagogické reflexe vzdělávání v imerzivní virtuální realitě
KOŠATKA, DavidBasic information
Original name
Analýza pedagogické reflexe vzdělávání v imerzivní virtuální realitě
Name in Czech
Analýza pedagogické reflexe vzdělávání v imerzivní virtuální realitě
Name (in English)
Analysis of pedagogical reflection of education in immersive virtual reality
Authors
Edition
2023
Other information
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Keywords (in Czech)
virtuální realita; profesní příprava učitelů; VR lekce; somaticko-kognitivní zkušenost
Keywords in English
virtual reality; professional teacher training; VR lessons; somatic-cognitive experience
Změněno: 30/1/2024 15:07, Mgr. David Košatka
V originále
Prezentovaný výzkum přináší reflexi výuky v imerzivní virtuální realitě (VR). Výzkum se zaměřoval na popis benefitů a limitů užité technologie z perspektivy vyučujících. Cílem výzkumu bylo zjistit potenciál technologie VR pro nácvik různých pedagogických situací v bezpečném prostředí s možností repetice, reflexe a rozšíření profesní přípravy učitelů o tuto technologií. Příprava ve VR vedla ke snížení nejistoty a lepšímu posouzení vlastních pedagogických kompetencí.
In Czech
Prezentovaný výzkum přináší reflexi výuky v imerzivní virtuální realitě (VR). Výzkum se zaměřoval na popis benefitů a limitů užité technologie z perspektivy vyučujících. Cílem výzkumu bylo zjistit potenciál technologie VR pro nácvik různých pedagogických situací v bezpečném prostředí s možností repetice, reflexe a rozšíření profesní přípravy učitelů o tuto technologií. Příprava ve VR vedla ke snížení nejistoty a lepšímu posouzení vlastních pedagogických kompetencí.
In English
The research presented here reflects on teaching in immersive virtual reality (VR). The research focused on describing the benefits and limitations of the technology used from the perspective of teachers. The aim of the research was to identify the potential of VR technology for practicing different pedagogical situations in a safe environment with the possibility of repetition, reflection and extension of teachers’ professional training with this technology. Training in VR led to a reduction of uncertainty and a better assessment of one’s own pedagogical competence.