KOŠATKA, David. Analýza pedagogické reflexe vzdělávání v imerzivní virtuální realitě (Analysis of pedagogical reflection of education in immersive virtual reality). 2023.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Analýza pedagogické reflexe vzdělávání v imerzivní virtuální realitě
Name in Czech Analýza pedagogické reflexe vzdělávání v imerzivní virtuální realitě
Name (in English) Analysis of pedagogical reflection of education in immersive virtual reality
Authors KOŠATKA, David.
Edition 2023.
Other information
Type of outcome Presentations at conferences
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW Sborník konference
Keywords (in Czech) virtuální realita; profesní příprava učitelů; VR lekce; somaticko-kognitivní zkušenost
Keywords in English virtual reality; professional teacher training; VR lessons; somatic-cognitive experience
Changed by Changed by: Mgr. David Košatka, učo 448979. Changed: 30/1/2024 15:07.
Abstract
Prezentovaný výzkum přináší reflexi výuky v imerzivní virtuální realitě (VR). Výzkum se zaměřoval na popis benefitů a limitů užité technologie z perspektivy vyučujících. Cílem výzkumu bylo zjistit potenciál technologie VR pro nácvik různých pedagogických situací v bezpečném prostředí s možností repetice, reflexe a rozšíření profesní přípravy učitelů o tuto technologií. Příprava ve VR vedla ke snížení nejistoty a lepšímu posouzení vlastních pedagogických kompetencí.
Abstract (in Czech)
Prezentovaný výzkum přináší reflexi výuky v imerzivní virtuální realitě (VR). Výzkum se zaměřoval na popis benefitů a limitů užité technologie z perspektivy vyučujících. Cílem výzkumu bylo zjistit potenciál technologie VR pro nácvik různých pedagogických situací v bezpečném prostředí s možností repetice, reflexe a rozšíření profesní přípravy učitelů o tuto technologií. Příprava ve VR vedla ke snížení nejistoty a lepšímu posouzení vlastních pedagogických kompetencí.
Abstract (in English)
The research presented here reflects on teaching in immersive virtual reality (VR). The research focused on describing the benefits and limitations of the technology used from the perspective of teachers. The aim of the research was to identify the potential of VR technology for practicing different pedagogical situations in a safe environment with the possibility of repetition, reflection and extension of teachers’ professional training with this technology. Training in VR led to a reduction of uncertainty and a better assessment of one’s own pedagogical competence.
PrintDisplayed: 17/8/2024 22:20