AL AJEILAT KOUSALOVÁ, Barbora. Jak žáci objevují význam nových slov ve výuce němčiny? (How do learners explore meanings of new words in German lessons?). In XXXI. Výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2023.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Jak žáci objevují význam nových slov ve výuce němčiny?
Name in Czech Jak žáci objevují význam nových slov ve výuce němčiny?
Name (in English) How do learners explore meanings of new words in German lessons?
Authors AL AJEILAT KOUSALOVÁ, Barbora.
Edition XXXI. Výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, 2023.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW online sborník
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) strategie učení se slovní zásobě; práce ve dvojicích; kooperativní učení; řečová dovednost čtení
Keywords in English vocabulary learning strategies; pair work; cooperative learning; reading
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Barbora Al Ajeilat Kousalová, Ph.D., učo 425704. Changed: 30/1/2024 21:17.
Abstract
Slovní zásoba představuje základní stavební jednotku každého jazyka, bez níž se smysluplná komunikace neobejde (McCarthy, 1990). Její osvojování však představuje jednu z největších obtíží při učení se (cizímu) jazyku. Tento proces však může být značně usnadněn tím, že učící se jedinec používá vhodné strate- gie učení se slovní zásobě. Tímto se zabývám i ve svém výzkumu, ve kterém je prostřednictvím video studie zkoumáno používání strategií v rámci koopera- tivní práce ve dvojicích. V příspěvku jsou představena teoretická východiska, metodologie a vybrané výsledky výzkumu.
Abstract (in English)
Slovní zásoba představuje základní stavební jednotku každého jazyka, bez níž se smysluplná komunikace neobejde (McCarthy, 1990). Její osvojování však představuje jednu z největších obtíží při učení se (cizímu) jazyku. Tento proces však může být značně usnadněn tím, že učící se jedinec používá vhodné strate- gie učení se slovní zásobě. Tímto se zabývám i ve svém výzkumu, ve kterém je prostřednictvím video studie zkoumáno používání strategií v rámci koopera- tivní práce ve dvojicích. V příspěvku jsou představena teoretická východiska, metodologie a vybrané výsledky výzkumu.
Links
MUNI/B/1358/2023, interní kód MUName: Přístupy a metody ve výzkumu vzdělávání: metodologická víkendová škola a konference pro doktorandy 2024
Investor: Masaryk University
PrintDisplayed: 4/10/2024 21:20