SIKOROVÁ, Tereza. School is Dancing. In InSEA World Congress 2023, 2023. 2023.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name School is Dancing
Authors SIKOROVÁ, Tereza.
Edition InSEA World Congress 2023, 2023. 2023.
Other information
Original language English
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW Konference
Organization unit Faculty of Education
Keywords in English choreography; education; dance; movement; elementary school
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Changed: 6/3/2024 12:10.
Abstract
The ‚School is Dancing‘ project is based on the premise that using the moving body as a tool for learning can enhance creativity, imagination and cognitive skills. It seeks to foster a deeper understanding of academic topics including math, physics, grammar, art and history and addresses current challenges in primary education in the Czech Republic by providing an innovative approach to learning that can benefit both students and teachers. The aim of this project is to enable students to develop their creativity and critical thinking skills through movement-based learning. The project takes the form of case studies in three primary schools in different cities across the country.
Abstract (in Czech)
Projekt Škola tančí vychází z předpokladu, že využití pohyblivého těla jako nástroje pro učení může posílit kreativitu, představivost a kognitivní schopnosti. Snaží se podpořit hlubší porozumění akademickým tématům, včetně matematiky, fyziky, gramatiky, umění a historie, a reaguje na současné problémy v základním vzdělávání v České republice tím, že poskytuje inovativní přístup k učení, který může být přínosem jak pro žáky, tak pro učitele. Cílem tohoto projektu je umožnit žákům rozvíjet jejich kreativitu a schopnost kritického myšlení prostřednictvím učení založeného na pohybu. Projekt probíhá formou případových studií na třech základních školách v různých městech po celé zemi.
Links
MUNI/A/1340/2022, interní kód MUName: Míry kongruence teoretických předpokladů s praktickými dopady realizovaných programů výtvarné edukace.
Investor: Masaryk University, Degrees of congruence of theoretical assumptions with practical impacts of implemented art education programs.
PrintDisplayed: 31/7/2024 17:51