Smrt a strach ze smrti jako narativy ve výtvarné edukaci
PAVLIKÁNOVÁ, Martina a Milada SOMMEROVÁ. Smrt a strach ze smrti jako narativy ve výtvarné edukaci. In Konference INSEA Ostrava. 2023. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Smrt a strach ze smrti jako narativy ve výtvarné edukaci |
Název anglicky | Death and fear of death as the naratives of artistic education |
Autoři | PAVLIKÁNOVÁ, Martina a Milada SOMMEROVÁ. |
Vydání | Konference INSEA Ostrava, 2023. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
Klíčová slova česky | narativ ve výtvarné edukaci – výtvarná edukace – smrt – strach ze smrti |
Klíčová slova anglicky | naratives in artistic education_art education_death_fear of death |
Změnil | Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 6. 3. 2024 12:10. |
Anotace |
---|
Smrt je nezbytnou součástí lidské existence. Její vnímání je hluboce zakotveno v kultuře, náboženství a sociologických aspektech dané společnosti. Význam i interpretace smrti mohou být ovlivněny faktory jako jsou společenské hodnoty, rodinné struktury, globalizace, přístup ke vzdělávání či aktuální dění ve světě. Výtvarná výchova, jako jeden z prostředků narativů, odráží dominantní diskurz doby a kultury. Autorky se zaměřují na to, jak narativy výtvarné výchovy reflektují aktuální mediální obraz smrti a jak je smrt zobrazována v moderní i tradiční dětské literatuře a v současném umění. |
Anotace anglicky |
---|
Death is a necessary part of human existence. Its perception is deeply embedded in the culture, religion and sociological aspects of the given society. The meaning and interpretation of death can be influenced by factors such as social values, family structures, globalization, access to education or current events in the world. Art education, as one of the means of narratives, reflects the dominant discourse of the time and culture. The authors focus on how art education narratives reflect the current media image of death and how death is depicted in modern and traditional children's literature and in contemporary art. |
Návaznosti | |
---|---|
MUNI/A/1340/2022, interní kód MU | Název: Míry kongruence teoretických předpokladů s praktickými dopady realizovaných programů výtvarné edukace. |
Investor: Masarykova univerzita, Míry kongruence teoretických předpokladů s praktickými dopady realizovaných programů výtvarné edukace. |
VytisknoutZobrazeno: 29. 9. 2024 15:13