Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{2368560, author = {Rokos, Lukáš and Slavík, Jan and Janík, Tomáš and Minaříková, Eva and Najvar, Petr}, address = {Brno}, booktitle = {Produktivní kultura vyučování a učení v didaktických kazuistikách}, editor = {Tomáš Janík, Jan Slavík, Tereza Češková}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-280-0241-1}, pages = {341-358}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Karvinské moře: kognitivní aktivizace prostřednictvím badatelské úlohy}, year = {2022} }
TY - CHAP ID - 2368560 AU - Rokos, Lukáš - Slavík, Jan - Janík, Tomáš - Minaříková, Eva - Najvar, Petr PY - 2022 TI - Karvinské moře: kognitivní aktivizace prostřednictvím badatelské úlohy VL - Pedagogický výzkum v teorii a praxi 50 PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 9788028002411 N2 - V posledních letech lze pozorovat výraznou snahu učitelů přírodovědných předmětů o zdůraznění praktického užití poznatků probíraného učiva v každodenním životě žáků (např. metodika od Badatelé.cz (2013), Lipky (2019), publikace od Dobrorukové et al. (2008) nebo příspěvky v časopise Biologie – Chemie – Zeměpis). Žáci si potřebují uvědomit, že se s většinou jevů, o kterých se učí v přírodopisu, setkávají každý den a že poznatky lze dobře aplikovat do úkonů, které provádí zcela běžně. Přitom zpravidla dochází k propojování obsahu z různých oborů. V této kazuistice se s tímto přístupem k výuce setkáme. Zároveň ukazujeme, že v takovém případě je nezbytně nutné pečlivě pracovat s pojmovým aparátem, který je žákům prezentován. Badatelská úloha také skýtá potenciál pro začlenění vybraných přístupů formativního hodnocení. ER -
ROKOS, Lukáš, Jan SLAVÍK, Tomáš JANÍK, Eva MINAŘÍKOVÁ and Petr NAJVAR. Karvinské moře: kognitivní aktivizace prostřednictvím badatelské úlohy. In Tomáš Janík, Jan Slavík, Tereza Češková. \textit{Produktivní kultura vyučování a učení v didaktických kazuistikách}. Brno: Masarykova univerzita, 2022, p.~341-358, 17 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi 50. ISBN~978-80-280-0241-1.
|