ROKOS, Lukáš, Jan SLAVÍK, Tomáš JANÍK, Eva MINAŘÍKOVÁ and Petr NAJVAR. Karvinské moře: kognitivní aktivizace prostřednictvím badatelské úlohy. In Tomáš Janík, Jan Slavík, Tereza Češková. Produktivní kultura vyučování a učení v didaktických kazuistikách. Brno: Masarykova univerzita, 2022, p. 341-358, 17 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi 50. ISBN 978-80-280-0241-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Karvinské moře: kognitivní aktivizace prostřednictvím badatelské úlohy
Authors ROKOS, Lukáš, Jan SLAVÍK, Tomáš JANÍK, Eva MINAŘÍKOVÁ and Petr NAJVAR.
Edition Brno, Produktivní kultura vyučování a učení v didaktických kazuistikách, p. 341-358, 17 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi 50, 2022.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-280-0241-1
Keywords (in Czech) badatelská výuka, didaktická kazuistika
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Eva Minaříková, Ph.D., učo 102818. Changed: 2/2/2024 10:25.
Abstract
V posledních letech lze pozorovat výraznou snahu učitelů přírodovědných předmětů o zdůraznění praktického užití poznatků probíraného učiva v každodenním životě žáků (např. metodika od Badatelé.cz (2013), Lipky (2019), publikace od Dobrorukové et al. (2008) nebo příspěvky v časopise Biologie – Chemie – Zeměpis). Žáci si potřebují uvědomit, že se s většinou jevů, o kterých se učí v přírodopisu, setkávají každý den a že poznatky lze dobře aplikovat do úkonů, které provádí zcela běžně. Přitom zpravidla dochází k propojování obsahu z různých oborů. V této kazuistice se s tímto přístupem k výuce setkáme. Zároveň ukazujeme, že v takovém případě je nezbytně nutné pečlivě pracovat s pojmovým aparátem, který je žákům prezentován. Badatelská úloha také skýtá potenciál pro začlenění vybraných přístupů formativního hodnocení.
PrintDisplayed: 16/10/2024 08:23