Detailed Information on Publication Record
2022
Karvinské moře: kognitivní aktivizace prostřednictvím badatelské úlohy
ROKOS, Lukáš, Jan SLAVÍK, Tomáš JANÍK, Eva MINAŘÍKOVÁ, Petr NAJVAR et. al.Basic information
Original name
Karvinské moře: kognitivní aktivizace prostřednictvím badatelské úlohy
Authors
Edition
Brno, Produktivní kultura vyučování a učení v didaktických kazuistikách, p. 341-358, 17 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi 50, 2022
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-280-0241-1
Keywords (in Czech)
badatelská výuka, didaktická kazuistika
Tags
Reviewed
Změněno: 2/2/2024 10:25, Mgr. Eva Minaříková, Ph.D.
Abstract
V originále
V posledních letech lze pozorovat výraznou snahu učitelů přírodovědných předmětů o zdůraznění praktického užití poznatků probíraného učiva v každodenním životě žáků (např. metodika od Badatelé.cz (2013), Lipky (2019), publikace od Dobrorukové et al. (2008) nebo příspěvky v časopise Biologie – Chemie – Zeměpis). Žáci si potřebují uvědomit, že se s většinou jevů, o kterých se učí v přírodopisu, setkávají každý den a že poznatky lze dobře aplikovat do úkonů, které provádí zcela běžně. Přitom zpravidla dochází k propojování obsahu z různých oborů. V této kazuistice se s tímto přístupem k výuce setkáme. Zároveň ukazujeme, že v takovém případě je nezbytně nutné pečlivě pracovat s pojmovým aparátem, který je žákům prezentován. Badatelská úloha také skýtá potenciál pro začlenění vybraných přístupů formativního hodnocení.