CHMELAŘ, Hynek. Druhotné pojmy (Secondary concepts). Ostrava: Galerie UHAUS, Mírová 98, Vítkovice, Czech Republic, 2023.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Druhotné pojmy
Name in Czech Druhotné pojmy
Name (in English) Secondary concepts
Authors CHMELAŘ, Hynek.
Edition Ostrava, 2023.
Publisher Galerie UHAUS, Mírová 98, Vítkovice, Czech Republic
Other information
Type of outcome Art-related work
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW odkaz na tiskovou zprávu k výstavě
Keywords (in Czech) kresba;instalace;uhaus;gameboy;meme;mezigenerační střet
Keywords in English drawing;installation;uhaus;gameboy;meme;intergenerational relationships
Changed by Changed by: MgA. Hynek Chmelař, učo 514895. Changed: 4/2/2024 13:31.
Abstract
Výstava s názvem druhotné pojmy v Galerii UHAUS byla tematicky zaměřená na fenomén mezigeneračního (ne)porozumění. Technikou byla výstava multimediální, obsahovala kresby, ready-made, interaktivní práci s 8-bitovou fotografií, video, texty. Těmito vesměs tradičními, prostředky zpracovávala estetiku současné internetové kultury jako jsou meme, digitální úprava selfie fotografií a a podobně. Takto vznikal kontrast mezi starou a novou technologií, vnímáním světa, přístupem. To lze demonstrovat například na vkládání úryvků klasických textů české literatury (například z děl Ladislava Klímy nebo Jana Ámose Komenského) do formátu internetových memů, doprovázených kresbami které napodobují tuto internetovou estetiku. Výchozím bodem pro tento způsob uvažování byl také pomyslný dialog s autorovým dědečkem pomocí vzpomínkového alba a videa, který celou mezigenerační výměnu ironicky rámoval.
Abstract (in Czech)
Výstava s názvem druhotné pojmy v Galerii UHAUS byla tematicky zaměřená na fenomén mezigeneračního (ne)porozumění. Technikou byla výstava multimediální, obsahovala kresby, ready-made, interaktivní práci s 8-bitovou fotografií, video, texty. Těmito vesměs tradičními, prostředky zpracovávala estetiku současné internetové kultury jako jsou meme, digitální úprava selfie fotografií a a podobně. Takto vznikal kontrast mezi starou a novou technologií, vnímáním světa, přístupem. To lze demonstrovat například na vkládání úryvků klasických textů české literatury (například z děl Ladislava Klímy nebo Jana Ámose Komenského) do formátu internetových memů, doprovázených kresbami které napodobují tuto internetovou estetiku. Výchozím bodem pro tento způsob uvažování byl také pomyslný dialog s autorovým dědečkem pomocí vzpomínkového alba a videa, který celou mezigenerační výměnu ironicky rámoval.
Abstract (in English)
The exhibition titled "Secondary Concepts" at the UHAUS Gallery was thematically focused on the phenomenon of intergenerational (mis)understanding. The exhibition employed multimedia techniques, featuring drawings, ready-mades, interactive work with 8-bit photography, video, and texts. Using mostly traditional means, it addressed the aesthetics of contemporary internet culture, such as memes, digital editing of selfie photos, and similar elements. This created a contrast between old and new technology, perception of the world, and approach. For example, excerpts from classic Czech literary texts (such as works by Ladislav Klíma or Jan Ámos Komenský) were inserted into the format of internet memes, accompanied by drawings that imitated this internet aesthetic. The starting point for this mode of thinking was also an imaginary dialogue with the author's grandfather through a memory album and video, which ironically framed the entire intergenerational exchange.
PrintDisplayed: 20/7/2024 02:36