Detailed Information on Publication Record
2023
Didaktika jako „design science“: Výzvy spojené s tvorbou učebních prostředí
RODOVÁ, Veronika and Anna TOMKOVÁBasic information
Original name
Didaktika jako „design science“: Výzvy spojené s tvorbou učebních prostředí
Name in Czech
Didaktika jako „design science“: Výzvy spojené s tvorbou učebních prostředí
Name (in English)
Didactics as "design science": Challenges associated with the creation of learning environments
Authors
RODOVÁ, Veronika and Anna TOMKOVÁ
Edition
oborově didaktická konference, 2023
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
didakticky podnětné prostředí; ikonický text; historický pramen; socio-konstruktivistické učení; kritická diskuse
Keywords in English
didactically stimulating environment; iconic text; historický pramen; socio-constructivist learning; critical discussion
Změněno: 7/2/2024 13:33, Mgr. Veronika Rodová, Ph.D.
V originále
Cílem příspěvku bylo charakterizovat didakticky podnětné prostředí pro učení žáků na 1. stupni ZŠ, na základě přepisu a reflexe vybraných pedagogických situací z procesů učení žáků 3. ročníku ZŠ.
In English
The aim of the contribution was to characterize a didactically stimulating learning environment for pupils in the 1st grade of elementary school, based on transcription and reflection of selected pedagogical situations from the learning processes of 3rd year primary school pupils.