k 2023

Didaktika jako „design science“: Výzvy spojené s tvorbou učebních prostředí

RODOVÁ, Veronika and Anna TOMKOVÁ

Basic information

Original name

Didaktika jako „design science“: Výzvy spojené s tvorbou učebních prostředí

Name in Czech

Didaktika jako „design science“: Výzvy spojené s tvorbou učebních prostředí

Name (in English)

Didactics as "design science": Challenges associated with the creation of learning environments

Authors

RODOVÁ, Veronika and Anna TOMKOVÁ

Edition

oborově didaktická konference, 2023

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

didakticky podnětné prostředí; ikonický text; historický pramen; socio-konstruktivistické učení; kritická diskuse

Keywords in English

didactically stimulating environment; iconic text; historický pramen; socio-constructivist learning; critical discussion
Změněno: 7/2/2024 13:33, Mgr. Veronika Rodová, Ph.D.

Abstract

V originále

Cílem příspěvku bylo charakterizovat didakticky podnětné prostředí pro učení žáků na 1. stupni ZŠ, na základě přepisu a reflexe vybraných pedagogických situací z procesů učení žáků 3. ročníku ZŠ.

In English

The aim of the contribution was to characterize a didactically stimulating learning environment for pupils in the 1st grade of elementary school, based on transcription and reflection of selected pedagogical situations from the learning processes of 3rd year primary school pupils.