Detailed Information on Publication Record
2023
Využití multimodální analytiky učení pro výzkum seberegulovaného učení vysokoškolských studentů v online výukových prostředí
JUHAŇÁK, LiborBasic information
Original name
Využití multimodální analytiky učení pro výzkum seberegulovaného učení vysokoškolských studentů v online výukových prostředí
Name (in English)
Using multimodal learning analytics to study university students’ self-regulated learning in online learning environments
Authors
JUHAŇÁK, Libor (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
XXXI. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu; Ústí nad Labem 5.–7. září 2023, 2023
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Konferenční abstrakt
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14210/23:00134403
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-80-280-0359-3
Keywords (in Czech)
seberegulované učení; systémy pro řízení výuky; multimodální analytika učení
Keywords in English
self-regulated learning; learning management systems; multimodal learning analytics
Tags
Změněno: 22/3/2024 13:54, Mgr. et Mgr. Lucie Racyn
V originále
Jedním z významných témat dosavadních výzkumů v oblasti seberegulovaného učení (SRL) probíhajícího v online výukových prostředí je rozvoj metod a technik pro zkoumání a měření SRL právě ve specifickém kontextu online učení. Jedním ze slibných přístupů k výzkumu SRL v online prostředí se přitom jeví být tzv. multimodální analytika učení stavějící na kombinaci různých typů dat. Příspěvek prezentuje výsledky analýzy zaměřující se na kombinaci dotazníkových a dat o reálném chování studentů v LMS.
In English
One of the main themes of existing research on self-regulated learning (SRL) in online learning environments is the development of methods and techniques for studying and measuring SRL in this specific context of online learning. A promising approach to SRL research in online environments seems to be multimodal learning analytics, which is based on a combination of different types of data. This paper presents the results of an analysis focusing on a combination of data from a questionnaire and data recording students’ behaviour in the LMS.
Links
GA21-08218S, research and development project |
|