JUHAŇÁK, Libor. Využití multimodální analytiky učení pro výzkum seberegulovaného učení vysokoškolských studentů v online výukových prostředí (Using multimodal learning analytics to study university students’ self-regulated learning in online learning environments). In XXXI. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu; Ústí nad Labem 5.–7. září 2023. 2023. ISBN 978-80-280-0359-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Využití multimodální analytiky učení pro výzkum seberegulovaného učení vysokoškolských studentů v online výukových prostředí
Name (in English) Using multimodal learning analytics to study university students’ self-regulated learning in online learning environments
Authors JUHAŇÁK, Libor (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition XXXI. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu; Ústí nad Labem 5.–7. září 2023, 2023.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/23:00134403
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-280-0359-3
Keywords (in Czech) seberegulované učení; systémy pro řízení výuky; multimodální analytika učení
Keywords in English self-regulated learning; learning management systems; multimodal learning analytics
Tags rivok
Changed by Changed by: Mgr. et Mgr. Lucie Racyn, učo 445546. Changed: 22/3/2024 13:54.
Abstract
Jedním z významných témat dosavadních výzkumů v oblasti seberegulovaného učení (SRL) probíhajícího v online výukových prostředí je rozvoj metod a technik pro zkoumání a měření SRL právě ve specifickém kontextu online učení. Jedním ze slibných přístupů k výzkumu SRL v online prostředí se přitom jeví být tzv. multimodální analytika učení stavějící na kombinaci různých typů dat. Příspěvek prezentuje výsledky analýzy zaměřující se na kombinaci dotazníkových a dat o reálném chování studentů v LMS.
Abstract (in English)
One of the main themes of existing research on self-regulated learning (SRL) in online learning environments is the development of methods and techniques for studying and measuring SRL in this specific context of online learning. A promising approach to SRL research in online environments seems to be multimodal learning analytics, which is based on a combination of different types of data. This paper presents the results of an analysis focusing on a combination of data from a questionnaire and data recording students’ behaviour in the LMS.
Links
GA21-08218S, research and development projectName: Využití multimodální analytiky učení pro studium procesů seberegulovaného učení v systémech pro řízení výuky
Investor: Czech Science Foundation, Multimodal learning analytics to study self-regulated learning processes within learning management systems
PrintDisplayed: 28/7/2024 23:23