B
2023
Analytika učení a data mining ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky
JUHAŇÁK, Libor
Základní údaje
Originální název
Analytika učení a data mining ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky
Název anglicky
Learning analytics and educational data mining in the context of learning management systems
Vydání
1. vyd. Brno, 223 s. Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity 525, 2023
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14210/23:00133493
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
analytika učení; data mining ve vzdělávání; systémy pro řízení výuky; prediktivní modelování; analýza sociálních sítí; dolování procesů
Klíčová slova anglicky
learning analytics; educational data mining; learning management systems; predictive modelling; social network analysis; process mining
V originále
Analytika učení a data mining ve vzdělávání jsou nově se formující výzkumné oblasti zaměřující se na analýzu dat, která pocházejí z různých typů online vzdělávacích systémů. Tato publikace nabízí základní vhled do obou oblastí včetně jejich detailního představení. Seznamuje čtenáře s původem analytiky učení i data miningu ve vzdělávání, vysvětluje hlavní podobnosti a rozdíly mezi těmito oblastmi, popisuje používané metody a techniky analýzy dat a představuje nejvýznamnější směry výzkumu napříč oběma oblastmi. Kniha navíc obsahuje příklady konkrétních analýz, při kterých byly využity vybrané metody analytiky učení a data miningu ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky.
Anglicky
Learning analytics and educational data mining are emerging research areas focused on the analysis of data from various online educational systems. This publication offers a detailed insight into the fields of learning analytics and educational data mining by exploring their origins and by explaining the main similarities and differences between them, describing the methods and techniques of data analysis used in these areas, and presenting the most prominent research trends within the fields. In addition, the publication provides several examples of employing various methods of learning analytics and educational data mining in the context of learning management systems.
Zobrazeno: 16. 11. 2024 02:48