KAŠKA, Václav. Jak a proč učit soudobé dějiny? Případ badatelské učebnice pro 9. ročník. In Seminář Ústavu pro soudobé dějiny AV ČR, v. v. i. 2024.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Jak a proč učit soudobé dějiny? Případ badatelské učebnice pro 9. ročník
Authors KAŠKA, Václav.
Edition Seminář Ústavu pro soudobé dějiny AV ČR, v. v. i. 2024.
Other information
Type of outcome Requested lectures
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Keywords (in Czech) historické myšlení, učebnice dějepisu, soudobé dějiny, badatelsky orientovaná výuka
Changed by Changed by: Mgr. et Mgr. Václav Kaška, Ph.D., učo 12374. Changed: 12/2/2024 14:28.
Abstract
V roce 2022 vydalo nakladatelství Fraus badatelskou učebnici dějepisu Soudobé dějiny pro 9. třídu ZŠ. V rámci semináře se pozvaní mluvčí pokoušeli o komplexní reflexi této snahy o změnu výuku dějepisu. Příběh badatelské učebnice otevírá řadu otázek. Jak a proč měnit výuku soudobých dějin? V čem spočívá přínos badatelského přístupu k výuce dějepisu? Proč se učebnice stala předmětem sporů a o čem tyto debaty vypovídají? Jak nová učebnice funguje v praxi?
PrintDisplayed: 9/10/2024 16:52