Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{2374599, author = {Hradílková, Helena and Pytlík, Petr}, address = {Göttingen}, booktitle = {Wendepunkte in der Fremdsprachenlehr- und lernforschung: Teil 2}, keywords = {soft skills in language teaching; problem-based learning; translation courses}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {ger}, location = {Göttingen}, isbn = {978-3-8471-1683-7}, pages = {51-63}, publisher = {Vandenhoeck & Ruprecht Verlage | Brill}, title = {Soft Skills im Fremdsprachenunterricht - ein Übersetzungskursentwurf}, url = {https://www.vandenhoeck-ruprecht-verlage.com/themen-entdecken/literatur-sprach-und-kulturwissenschaften/germanistik/germanistische-linguistik/58836/wendepunkte-in-der-fremdsprachenlehr-und-lernforschung}, year = {2024} }
TY - CHAP ID - 2374599 AU - Hradílková, Helena - Pytlík, Petr PY - 2024 TI - Soft Skills im Fremdsprachenunterricht - ein Übersetzungskursentwurf VL - Fields of Linguistics - Aktuelle Fragestellungen und Herausforderungen PB - Vandenhoeck & Ruprecht Verlage | Brill CY - Göttingen SN - 9783847116837 KW - soft skills in language teaching KW - problem-based learning KW - translation courses UR - https://www.vandenhoeck-ruprecht-verlage.com/themen-entdecken/literatur-sprach-und-kulturwissenschaften/germanistik/germanistische-linguistik/58836/wendepunkte-in-der-fremdsprachenlehr-und-lernforschung N2 - Stačí jen zběžný pohled na minulost a současnost výuky cizích jazyků na vysokých školách, abychom rozpoznali zásadní zlom, a to, že tradiční vzdělávací paradigma, v jehož rámci je učitel považován za "zprostředkovatele" obsahu, "znalostí" a studenti za "příjemce znalostí", jen stěží vyhovuje současným požadavkům na absolventy vysokých škol. To vede ke změně paradigmatu, které vychází z fundovaných psychologických, sociálních, emocionálních a pedagogických principů a jehož cílem je mimo jiné rozvíjet konkrétní měkké dovednosti ve třídě. Tento článek se zaměřuje jak na zakotvení inovativních výukových přístupů ve výuce cizích jazyků, tak na inovativní formy, obsah a výzvy pro vzdělávání (učitelů cizích jazyků), které by mohly přispět k rozvoji měkkých dovedností relevantních pro pedagogickou praxi. ER -
HRADÍLKOVÁ, Helena and Petr PYTLÍK. Soft Skills im Fremdsprachenunterricht - ein Übersetzungskursentwurf (Soft skills in foreign language teaching - a draft translation course). In \textit{Wendepunkte in der Fremdsprachenlehr- und lernforschung: Teil 2}. Göttingen: Vandenhoeck \&{} Ruprecht Verlage $|$ Brill, 2024, p.~51-63. Fields of Linguistics - Aktuelle Fragestellungen und Herausforderungen. ISBN~978-3-8471-1683-7.
|