Detailed Information on Publication Record
2023
Role veřejných knihoven v rozvoji čtenářské a informační gramotnosti a čtenářství žáků
MAZÁČOVÁ, PavlínaBasic information
Original name
Role veřejných knihoven v rozvoji čtenářské a informační gramotnosti a čtenářství žáků
Name in Czech
Role veřejných knihoven v rozvoji čtenářské a informační gramotnosti a čtenářství žáků
Name (in English)
The role of public libraries in the development of reading and information literacy and pupils' reading
Authors
Edition
Praha, Inspirace pro rozvoj čtenářských dovedností PIRLS, p. 160-176, 17 pp. 2023
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-80-88492-55-9
Keywords (in Czech)
veřejná knihovna; učící knihovník; čtenářská gramotnost; informační vzdělávání; čtenářství; žák
Keywords in English
public library; teaching librarian; reading literacy; information literacy; readership; pupil
Změněno: 17/2/2024 18:34, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.
V originále
Odborná publikace přináší výzkumný kontext a aplikační impakt mezinárodního šetření PIRLS do výzkumného pole věnovaného gramotnostem i do školního edukačního prostoru. Akcentuje potřebu rozvoje čtení a čtenářství mladších žáků pro radost, roli veřejných knihoven a spolupráci knihoven a škol.
In English
This expert publication brings the research context and application impact of the international PIRLS survey to the literacy research field and to the school education space. It highlights the need to develop younger students' reading and reading for pleasure, the role of public libraries, and library-school collaboration.