MAZÁČOVÁ, Pavlína. Role veřejných knihoven v rozvoji čtenářské a informační gramotnosti a čtenářství žáků (The role of public libraries in the development of reading and information literacy and pupils' reading). Online. In Česká školní inspekce. Inspirace pro rozvoj čtenářských dovedností PIRLS. Praha, 2023, p. 160-176. ISBN 978-80-88492-55-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Role veřejných knihoven v rozvoji čtenářské a informační gramotnosti a čtenářství žáků
Name in Czech Role veřejných knihoven v rozvoji čtenářské a informační gramotnosti a čtenářství žáků
Name (in English) The role of public libraries in the development of reading and information literacy and pupils' reading
Authors MAZÁČOVÁ, Pavlína.
Edition Praha, Inspirace pro rozvoj čtenářských dovedností PIRLS, p. 160-176, 17 pp. 2023.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-88492-55-9
Keywords (in Czech) veřejná knihovna; učící knihovník; čtenářská gramotnost; informační vzdělávání; čtenářství; žák
Keywords in English public library; teaching librarian; reading literacy; information literacy; readership; pupil
Changed by Changed by: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Changed: 17/2/2024 18:34.
Abstract
Odborná publikace přináší výzkumný kontext a aplikační impakt mezinárodního šetření PIRLS do výzkumného pole věnovaného gramotnostem i do školního edukačního prostoru. Akcentuje potřebu rozvoje čtení a čtenářství mladších žáků pro radost, roli veřejných knihoven a spolupráci knihoven a škol.
Abstract (in English)
This expert publication brings the research context and application impact of the international PIRLS survey to the literacy research field and to the school education space. It highlights the need to develop younger students' reading and reading for pleasure, the role of public libraries, and library-school collaboration.
PrintDisplayed: 6/5/2024 04:44