JANÍK, Tomáš, Lenka ĎULÍKOVÁ, Petra DVOŘÁČKOVÁ, Tereza DVOŘÁKOVÁ, Jan EGERLE, Jiří HAVEL, Alžběta JURASOVÁ, Ivana JŮZOVÁ, Petra RYŠKOVÁ and Teresa VICIANOVÁ. Vztahová dimenze interprofesní spolupráce ve škole: případové studie (The relational dimension of interprofessional collaboration in school: case studies). Brno: Masarykova univerzita, 2023, 124 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, sv. 51. ISBN 978-80-280-0506-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vztahová dimenze interprofesní spolupráce ve škole: případové studie
Name (in English) The relational dimension of interprofessional collaboration in school: case studies
Authors JANÍK, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Lenka ĎULÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petra DVOŘÁČKOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution), Tereza DVOŘÁKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jan EGERLE (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jiří HAVEL (203 Czech Republic, belonging to the institution), Alžběta JURASOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Ivana JŮZOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petra RYŠKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Teresa VICIANOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution).
Edition Brno, 124 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, sv. 51, 2023.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/23:00133591
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-280-0506-1
Keywords (in Czech) interprofesni spolupráce; případová studie; vztahy; učitel; asistent pedagoga; speciální pedagog
Keywords in English interprofessional collaboration; case study; relationships; teacher; teaching assistant; special educator
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Miroslav Janík, Ph.D., učo 183873. Changed: 20/2/2024 14:14.
Abstract
Kniha je dalším příspěvkem k výzkumu interprofesní spolupráce ve škole. S využitím případových studií popisuje podoby vztahových dimenzí spolupráce mezi pedagogy. Sledovány byly vztahy začínajícího a zkušeného učitele, začínajícího učitele v tandemové výuce, dále vztahová dimenze spolupráce učitele s asistentem pedagoga a se speciálním pedagogem. Kniha nalezne své využití v přípravě pomáhajících profesionálů a při podpoře jejich profesního rozvoje.
Abstract (in English)
The book is a contribution to the research on interprofessional collaboration in schools, using case studies to highlight the relational dimensions of collaboration between teachers. The relationships of the novice and experienced teacher, the novice teacher in tandem teaching, and the relational dimension of teacher-teacher collaboration with the teaching assistant and special educator were examined. The book will find its use in the preparation of helping professionals and in supporting their professional development.
Links
MUNI/A/1229/2021, interní kód MUName: Podoby profesní spolupráce ve škole II - Vztahová dimenze spolupráce učitelů a pomáhajících profesí (Acronym: PPSV)
Investor: Masaryk University
PrintDisplayed: 19/7/2024 01:33