MAZÁČOVÁ, Pavlína, Zuzana JANOTOVÁ, Veronika FIEDLEROVÁ, Kateřina ŠAFRÁNKOVÁ and Irena POLÁKOVÁ. Inspirace pro rozvoj čtenářských dovedností PIRLS 2021 (Inspiration for developing reading skills PIRLS 2021). 1st ed. Praha: Česká školní inspekce, 2023, 180 pp. ISBN 978-80-88492-55-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Inspirace pro rozvoj čtenářských dovedností PIRLS 2021
Name (in English) Inspiration for developing reading skills PIRLS 2021
Authors MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Zuzana JANOTOVÁ (203 Czech Republic), Veronika FIEDLEROVÁ (203 Czech Republic), Kateřina ŠAFRÁNKOVÁ (203 Czech Republic) and Irena POLÁKOVÁ (203 Czech Republic).
Edition 1. vyd. Praha, 180 pp. 2023.
Publisher Česká školní inspekce
Other information
Original language Czech
Type of outcome Special-purpose publication
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/23:00133646
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-88492-55-9
Keywords (in Czech) čtenářská gramotnost; čtenářství; PIRLS; výzkum; veřejná knihovna; učící knihovník; školní knihovna; učitel
Keywords in English reading literacy; reading; PIRLS; research; public library; teaching librarian; school library; teacher
Tags rivok
Changed by Changed by: Mgr. et Mgr. Lucie Racyn, učo 445546. Changed: 15/3/2024 14:35.
Abstract
Publikace přináší výsledky mezinárodního výzkumu PIRLS 21 v prostoru škol České republiky, v reflexi rozvojových a aplikačních aktivit podpory čtenářské gramotnosti, čtení a čtenářství pro radost u žáků prvního stupně ZŠ. Akcentuje spolupráci školy s veřejnou knihovnou, význam školní knihovny i roli učícího knihovníka jako participanta na cestě žáka za celoživotním čtenářstvím. Publikace plní odbornou funkci také pro pedagogy a management škol.
Abstract (in English)
The publication presents the results of the international research PIRLS 21 in the Czech Republic, in the reflection of the development and application activities to support literacy, reading and reading for pleasure among pupils in the first grade of primary school. It highlights the cooperation between the school and the public library, the importance of the school library and the role of the teaching librarian as a participant in the pupil's journey towards lifelong literacy. The publication also serves a professional function for teachers and school management.
PrintDisplayed: 1/10/2024 18:12