C 2023

Role veřejných knihoven v rozvoji čtenářské a informační gramotnosti a čtenářství žáků

MAZÁČOVÁ, Pavlína

Základní údaje

Originální název

Role veřejných knihoven v rozvoji čtenářské a informační gramotnosti a čtenářství žáků

Autoři

MAZÁČOVÁ, Pavlína

Vydání

1. vyd. Praha, Inspirace pro rozvoj čtenářských dovedností PIRLS, od s. 160-176, 17 s. 2023

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-88492-55-9

Klíčová slova česky

veřejná knihovna; čtenářská gramotnost; informační gramotnost; čtenářství; žák; výzkum; pedagog

Klíčová slova anglicky

public library; reading literacy; information literacy; reading; pupil; research; teacher
Změněno: 25. 2. 2024 16:35, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.

Anotace

ORIG EN

V originále

Kapitola odborné publikace se zaměřuje na roli veřejné knihovny v rozvíjení čtenářské gramotnosti, informační gramotnosti a čtenářství u žáků předně 4. ročníku základní školy. Věková kategorie žáků je dána výzkumem PIRLS, který je v publikované kapitole prezentován. Kapitola výsledky výzkumu prezentuje a zrcadlí v kontextu aktivit veřejných knihoven a učících knihovníků jako aktérů rozvoje gramotností žáků.

Anglicky

This chapter of the publication focuses on the role of the public library in developing literacy, information literacy and reading skills in students, primarily in the 4th grade of elementary school. The age category of the pupils is determined by the PIRLS research, which is presented in the published chapter. The chapter presents and mirrors the research findings in the context of the activities of public libraries and teaching librarians as actors in the development of pupils' literacy skills.
Zobrazeno: 15. 11. 2024 13:53