C
2023
Role veřejných knihoven v rozvoji čtenářské a informační gramotnosti a čtenářství žáků
MAZÁČOVÁ, Pavlína
Základní údaje
Originální název
Role veřejných knihoven v rozvoji čtenářské a informační gramotnosti a čtenářství žáků
Vydání
1. vyd. Praha, Inspirace pro rozvoj čtenářských dovedností PIRLS, od s. 160-176, 17 s. 2023
Další údaje
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
veřejná knihovna; čtenářská gramotnost; informační gramotnost; čtenářství; žák; výzkum; pedagog
Klíčová slova anglicky
public library; reading literacy; information literacy; reading; pupil; research; teacher
V originále
Kapitola odborné publikace se zaměřuje na roli veřejné knihovny v rozvíjení čtenářské gramotnosti, informační gramotnosti a čtenářství u žáků předně 4. ročníku základní školy. Věková kategorie žáků je dána výzkumem PIRLS, který je v publikované kapitole prezentován. Kapitola výsledky výzkumu prezentuje a zrcadlí v kontextu aktivit veřejných knihoven a učících knihovníků jako aktérů rozvoje gramotností žáků.
Anglicky
This chapter of the publication focuses on the role of the public library in developing literacy, information literacy and reading skills in students, primarily in the 4th grade of elementary school. The age category of the pupils is determined by the PIRLS research, which is presented in the published chapter. The chapter presents and mirrors the research findings in the context of the activities of public libraries and teaching librarians as actors in the development of pupils' literacy skills.
Zobrazeno: 15. 11. 2024 13:53