C 2023

Role veřejných knihoven v rozvoji čtenářské a informační gramotnosti a čtenářství žáků

MAZÁČOVÁ, Pavlína

Basic information

Original name

Role veřejných knihoven v rozvoji čtenářské a informační gramotnosti a čtenářství žáků

Edition

1. vyd. Praha, Inspirace pro rozvoj čtenářských dovedností PIRLS, p. 160-176, 17 pp. 2023

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-80-88492-55-9

Keywords (in Czech)

veřejná knihovna; čtenářská gramotnost; informační gramotnost; čtenářství; žák; výzkum; pedagog

Keywords in English

public library; reading literacy; information literacy; reading; pupil; research; teacher
Změněno: 25/2/2024 16:35, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.

Abstract

V originále

Kapitola odborné publikace se zaměřuje na roli veřejné knihovny v rozvíjení čtenářské gramotnosti, informační gramotnosti a čtenářství u žáků předně 4. ročníku základní školy. Věková kategorie žáků je dána výzkumem PIRLS, který je v publikované kapitole prezentován. Kapitola výsledky výzkumu prezentuje a zrcadlí v kontextu aktivit veřejných knihoven a učících knihovníků jako aktérů rozvoje gramotností žáků.

In English

This chapter of the publication focuses on the role of the public library in developing literacy, information literacy and reading skills in students, primarily in the 4th grade of elementary school. The age category of the pupils is determined by the PIRLS research, which is presented in the published chapter. The chapter presents and mirrors the research findings in the context of the activities of public libraries and teaching librarians as actors in the development of pupils' literacy skills.