MAZÁČOVÁ, Pavlína. Role veřejných knihoven v rozvoji čtenářské a informační gramotnosti a čtenářství žáků. In Česká školní inspekce. Inspirace pro rozvoj čtenářských dovedností PIRLS. 1st ed. Praha, 2023, p. 160-176. ISBN 978-80-88492-55-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Role veřejných knihoven v rozvoji čtenářské a informační gramotnosti a čtenářství žáků
Authors MAZÁČOVÁ, Pavlína.
Edition 1. vyd. Praha, Inspirace pro rozvoj čtenářských dovedností PIRLS, p. 160-176, 17 pp. 2023.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-88492-55-9
Keywords (in Czech) veřejná knihovna; čtenářská gramotnost; informační gramotnost; čtenářství; žák; výzkum; pedagog
Keywords in English public library; reading literacy; information literacy; reading; pupil; research; teacher
Changed by Changed by: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Changed: 25/2/2024 16:35.
Abstract
Kapitola odborné publikace se zaměřuje na roli veřejné knihovny v rozvíjení čtenářské gramotnosti, informační gramotnosti a čtenářství u žáků předně 4. ročníku základní školy. Věková kategorie žáků je dána výzkumem PIRLS, který je v publikované kapitole prezentován. Kapitola výsledky výzkumu prezentuje a zrcadlí v kontextu aktivit veřejných knihoven a učících knihovníků jako aktérů rozvoje gramotností žáků.
Abstract (in English)
This chapter of the publication focuses on the role of the public library in developing literacy, information literacy and reading skills in students, primarily in the 4th grade of elementary school. The age category of the pupils is determined by the PIRLS research, which is presented in the published chapter. The chapter presents and mirrors the research findings in the context of the activities of public libraries and teaching librarians as actors in the development of pupils' literacy skills.
PrintDisplayed: 31/7/2024 00:25