ŠEVEČKOVÁ, Monika. METODIKA SPOLUPRÁCE S ASISTENTY (RODILÝMI MLUVČÍMI) VE VÝUCE CIZÍHO JAZYKA (METHODOLOGY OF COOPERATION WITH ASSISTANTS (NATIVE SPEAKERS) IN FOREIGN LANGUAGE TEACHING). In KVALITA JAZYKOVÉHO VZDELÁVANIA NA VYSOKÝCH ŠKOLÁCH V EURÓPE VII. 2023.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name METODIKA SPOLUPRÁCE S ASISTENTY (RODILÝMI MLUVČÍMI) VE VÝUCE CIZÍHO JAZYKA
Name (in English) METHODOLOGY OF COOPERATION WITH ASSISTANTS (NATIVE SPEAKERS) IN FOREIGN LANGUAGE TEACHING
Authors ŠEVEČKOVÁ, Monika.
Edition KVALITA JAZYKOVÉHO VZDELÁVANIA NA VYSOKÝCH ŠKOLÁCH V EURÓPE VII, 2023.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Language Centre
Keywords in English assistant, intercultural communication, language competences, motivation, native speaker
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Monika Ševečková, Ph.D., učo 127367. Changed: 28/2/2024 10:06.
Abstract
Centrum jazykového vzdělávání jako největší pracoviště tohoto typu v České republice na základě inspirace ve finském školství nastartovalo v roce 2014 projekt „Asistenti (rodilí mluvčí) ve výuce cizího jazyka“, který byl oceněn European Language Award Label. Jedná se o fenomén, který zásadním způsobem proměňuje jazykové vzdělávání na Masarykově univerzitě a přináší nové aspekty do výuky i testování. Příspěvek pojednává o možnostech spolupráce s rodilými mluvčími, kteří v roli asistentů obohacují jazykové vzdělávání. Skrze provázané vazby učitel – student – asistent dochází ve výuce ke zvýšení motivace studentů a nabízí se široká paleta kooperace s cílem posilovat jak jazykovou vybavenost studentů, tak znalost reálií a schopností interkulturní komunikace. Díky metodice a přenosu dobré praxe je možné se inspirovat k aktivní spolupráci s rodilými mluvčími.
Abstract (in English)
Centrum jazykového vzdělávání jako největší pracoviště tohoto typu v České republice na základě inspirace ve finském školství nastartovalo v roce 2014 projekt „Asistenti (rodilí mluvčí) ve výuce cizího jazyka“, který byl oceněn European Language Award Label. Jedná se o fenomén, který zásadním způsobem proměňuje jazykové vzdělávání na Masarykově univerzitě a přináší nové aspekty do výuky i testování. Příspěvek pojednává o možnostech spolupráce s rodilými mluvčími, kteří v roli asistentů obohacují jazykové vzdělávání. Skrze provázané vazby učitel – student – asistent dochází ve výuce ke zvýšení motivace studentů a nabízí se široká paleta kooperace s cílem posilovat jak jazykovou vybavenost studentů, tak znalost reálií a schopností interkulturní komunikace. Díky metodice a přenosu dobré praxe je možné se inspirovat k aktivní spolupráci s rodilými mluvčími.
PrintDisplayed: 20/8/2024 12:57