D 2022

Co nebylo v učebnici – rozvoj kompetencí a gramotností žáků z perspektivy učícího knihovníka

MAZÁČOVÁ, Pavlína

Basic information

Original name

Co nebylo v učebnici – rozvoj kompetencí a gramotností žáků z perspektivy učícího knihovníka

Name (in English)

What was not in the textbook - the development of competencies and literacy of students from the perspective of a teaching librarian

Authors

MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Bratislava, Knižnice a informačné vzdelávanie, p. 80-88, 9 pp. 2022

Publisher

Slovenská asociácia knižníc

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50803 Information science

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14210/22:00133716

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-80-972135-3-4

Keywords (in Czech)

společenství praxe; učící knihovník; kompetence; informační gramotnost; informační vzdělávání; výzkum

Keywords in English

community of practice; teaching librarian; competence; information literacy; information education; research

Tags

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 4/3/2024 18:16, Mgr. Zuzana Matulíková

Abstract

V originále

Stať reflektuje problematiku informační gramotnosti a jejího rozvoje v kontextu teorie, výzkumu i aplikace. Stěžejní část stati tematizuje aplikační projekt rozvoje gramotností ve společenství praxe učitelů a učících knihovníků včetně evaluace edukačních výstupů projektu.

In English

The state reflects on the issue of information literacy and its development in the context of theory, research and application. The core part of the thesis thematizes the application project of literacy development in the community of practice of teachers and teaching librarians, including the evaluation of the educational outputs of the project.