Detailed Information on Publication Record
2022
Co nebylo v učebnici – rozvoj kompetencí a gramotností žáků z perspektivy učícího knihovníka
MAZÁČOVÁ, PavlínaBasic information
Original name
Co nebylo v učebnici – rozvoj kompetencí a gramotností žáků z perspektivy učícího knihovníka
Name (in English)
What was not in the textbook - the development of competencies and literacy of students from the perspective of a teaching librarian
Authors
MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Bratislava, Knižnice a informačné vzdelávanie, p. 80-88, 9 pp. 2022
Publisher
Slovenská asociácia knižníc
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50803 Information science
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14210/22:00133716
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-80-972135-3-4
Keywords (in Czech)
společenství praxe; učící knihovník; kompetence; informační gramotnost; informační vzdělávání; výzkum
Keywords in English
community of practice; teaching librarian; competence; information literacy; information education; research
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 4/3/2024 18:16, Mgr. Zuzana Matulíková
V originále
Stať reflektuje problematiku informační gramotnosti a jejího rozvoje v kontextu teorie, výzkumu i aplikace. Stěžejní část stati tematizuje aplikační projekt rozvoje gramotností ve společenství praxe učitelů a učících knihovníků včetně evaluace edukačních výstupů projektu.
In English
The state reflects on the issue of information literacy and its development in the context of theory, research and application. The core part of the thesis thematizes the application project of literacy development in the community of practice of teachers and teaching librarians, including the evaluation of the educational outputs of the project.