MAZÁČOVÁ, Pavlína. Co nebylo v učebnici – rozvoj kompetencí a gramotností žáků z perspektivy učícího knihovníka (What was not in the textbook - the development of competencies and literacy of students from the perspective of a teaching librarian). In Bellérová, Beáta; Džuganová, Daniela. Knižnice a informačné vzdelávanie. 1st ed. Bratislava: Slovenská asociácia knižníc, 2022, p. 80-88. ISBN 978-80-972135-3-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Co nebylo v učebnici – rozvoj kompetencí a gramotností žáků z perspektivy učícího knihovníka
Name (in English) What was not in the textbook - the development of competencies and literacy of students from the perspective of a teaching librarian
Authors MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Bratislava, Knižnice a informačné vzdelávanie, p. 80-88, 9 pp. 2022.
Publisher Slovenská asociácia knižníc
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50803 Information science
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14210/22:00133716
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-972135-3-4
Keywords (in Czech) společenství praxe; učící knihovník; kompetence; informační gramotnost; informační vzdělávání; výzkum
Keywords in English community of practice; teaching librarian; competence; information literacy; information education; research
Tags rivok
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Zuzana Matulíková, učo 405304. Changed: 4/3/2024 18:16.
Abstract
Stať reflektuje problematiku informační gramotnosti a jejího rozvoje v kontextu teorie, výzkumu i aplikace. Stěžejní část stati tematizuje aplikační projekt rozvoje gramotností ve společenství praxe učitelů a učících knihovníků včetně evaluace edukačních výstupů projektu.
Abstract (in English)
The state reflects on the issue of information literacy and its development in the context of theory, research and application. The core part of the thesis thematizes the application project of literacy development in the community of practice of teachers and teaching librarians, including the evaluation of the educational outputs of the project.
PrintDisplayed: 20/7/2024 05:35