Detailed Information on Publication Record
2023
Learning and Teaching in Virtual Reality. Possibilities and Limits of Collaborative Immersive Virtual Environments
ŠAŠINKA, Čeněk, Michal ČERNÝ, Alžběta ŠAŠINKOVÁ, Nicola Catherine FOŘTOVÁ, Jiří RAMBOUSEK et. al.Basic information
Original name
Learning and Teaching in Virtual Reality. Possibilities and Limits of Collaborative Immersive Virtual Environments
Name in Czech
Učení a vzdělávání ve virtuální realitě. Možnosti a limity kolaborativního imersivního virtuálního prostředí
Name (in English)
Learning and Teaching in Virtual Reality. Possibilities and Limits of Collaborative Immersive Virtual Environments
Authors
Edition
1., elektronické vyd. Brno, 121 pp. 2023
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Type of outcome
Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
ISBN
978-80-280-0500-9
Keywords (in Czech)
virtuální realita; kolaborativní virtuální realita; vzdělávání; VR vzdělávání; kartografie; výuka angličtiny; výuka zeměpisu; knihovny
Keywords in English
virtual reality; collaborative virtual reality; education; VR education; cartography; teaching English; teaching geography; libraries
Tags
Změněno: 11/3/2024 08:13, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá
V originále
This book comprehensively explores immersive virtual reality (iVR) in educational settings. The beginning of the book sets out in detail the objectives of the “Education in Collaborative Immersive Virtual Environment” (EduINCIVE) project. It emphasises the development of the eDIVE platform, designed for collaborative education in immersive virtual reality. The project mainly focuses on developing software tailored to specific educational needs, particularly in languages and geography. The text also offers an empirical investigation into the implementation of iVR in libraries. The text highlights the importance of considering the limitations and strengths of iVR, advocating a balanced and critical approach to the adoption of technology. The intent is to complement rather than replace traditional educational methods, with a strong emphasis on creating a user-centric experience that adapts to the unique capabilities of iVR.
In Czech
Kniha komplexně zkoumá imerzivní virtuální realitu (iVR) ve vzdělávacím prostředí. Na začátku knihy jsou podrobně popsány cíle projektu EduINCIVE (Education in Collaborative Immersive Virtual Environment). Zdůrazňuje vývoj platformy eDIVE, určené pro kolaborativní vzdělávání v imerzivní virtuální realitě, která se zaměřuje především na vývoj softwaru přizpůsobeného specifickým vzdělávacím potřebám, zejména v oblasti jazykového a zeměpisného vzdělávání, ale také implementace iVR do prostředí knihoven. Text zdůrazňuje, že je velmi důležité brát v úvahu omezení a silné stránky iVR, a obhajuje vyvážený a kritický přístup k zavádění technologií. Cílem iVR je spíše doplnit než nahradit tradiční vzdělávací metody, přičemž velký důraz je kladen na vytvoření uživatelsky orientovaného zážitku, který se přizpůsobí specifickým možnostem iVR.
In English
This book comprehensively explores immersive virtual reality (iVR) in educational settings. The beginning of the book sets out in detail the objectives of the “Education in Collaborative Immersive Virtual Environment” (EduINCIVE) project. It emphasises the development of the eDIVE platform, designed for collaborative education in immersive virtual reality. The project mainly focuses on developing software tailored to specific educational needs, particularly in languages and geography. The text also offers an empirical investigation into the implementation of iVR in libraries. The text highlights the importance of considering the limitations and strengths of iVR, advocating a balanced and critical approach to the adoption of technology. The intent is to complement rather than replace traditional educational methods, with a strong emphasis on creating a user-centric experience that adapts to the unique capabilities of iVR.