KROČA, David and Hana SVOBODOVÁ. Není čeština jako čeština. Příprava budoucích učitelů na výuku češtiny jako druhého/cizího jazyka na Katedře českého jazyka a literatury PdF MU (There is no Czech like Czech. Preparing future teachers to teach Czech as a second/foreign language at the Department of Czech Language and Literature, Faculty of Arts, MU). CASALC Review. Czechia: MUNI Press, 2023, vol. 13, No 2, p. 98-101. ISSN 1804-9435. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{2386724, author = {Kroča, David and Svobodová, Hana}, article_location = {Czechia}, article_number = {2}, keywords = {Czech as a second/foreign language; heterogeneous classroom; individual with a different mother tongue; MU Faculty of Education; preparation of future teachers; Czech textbooks for foreigners}, language = {cze}, issn = {1804-9435}, journal = {CASALC Review}, title = {Není čeština jako čeština. Příprava budoucích učitelů na výuku češtiny jako druhého/cizího jazyka na Katedře českého jazyka a literatury PdF MU}, url = {https://journals.muni.cz/casalc-review/article/view/37059/32406}, volume = {13}, year = {2023} }
TY - JFULL ID - 2386724 AU - Kroča, David - Svobodová, Hana PY - 2023 TI - Není čeština jako čeština. Příprava budoucích učitelů na výuku češtiny jako druhého/cizího jazyka na Katedře českého jazyka a literatury PdF MU JF - CASALC Review VL - 13 IS - 2 SP - 98-101 EP - 98-101 PB - MUNI Press SN - 18049435 KW - Czech as a second/foreign language KW - heterogeneous classroom KW - individual with a different mother tongue KW - MU Faculty of Education KW - preparation of future teachers KW - Czech textbooks for foreigners UR - https://journals.muni.cz/casalc-review/article/view/37059/32406 N2 - Nejen vzhledem k současným geopolitickým okolnostem vzrůstá potřeba připravovat budoucí pedagogy na situace, kdy budou pracovat s jazykově heterogenní třídou. Zejména učitelé češtiny by měli umět reagovat na tento stav a poradit si ve třídě, v níž vedle sebe zasednou děti s neznalostí češtiny a děti, pro něž je čeština jazykem mateřským. Příspěvek nastiňuje přípravu budoucích učitelů češtiny jako mateřského jazyka a češtiny jako druhého/cizího jazyka na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity. Cílem zdejší Katedry českého jazyka a literatury je inovovat přípravu budoucích vyučujících a rozvíjet jejich kompetence pro práci s jazykově (i kulturně) heterogenními skupinami, a to jak po stránce pedagogické a didaktické, tak i organizační, sociální a interkulturní. Vzhledem k uvedeným strategickým cílům jsou na této katedře realizovány nové formy přípravy budoucích pedagogů. Mezi podporující aktivity patří například kurzy češtiny jako druhého jazyka, na kterých se podílejí sami studenti programu Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy a se specializací na žáky s odlišným mateřským jazykem. ER -
KROČA, David and Hana SVOBODOVÁ. Není čeština jako čeština. Příprava budoucích učitelů na výuku češtiny jako druhého/cizího jazyka na Katedře českého jazyka a literatury PdF MU (There is no Czech like Czech. Preparing future teachers to teach Czech as a second/foreign language at the Department of Czech Language and Literature, Faculty of Arts, MU). \textit{CASALC Review}. Czechia: MUNI Press, 2023, vol.~13, No~2, p.~98-101. ISSN~1804-9435.
|