Síla odvahy: Současná polská dramatická tvorba bezprostředně odrážející aktuální společenskou ...
HALADOVÁ, Dagmar. Síla odvahy: Současná polská dramatická tvorba bezprostředně odrážející aktuální společenskou situaci (The Power of Courage: contemporary Polish drama directly reflecting the current social situation). In Slavica Iuvenum 2024. 2024. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Síla odvahy: Současná polská dramatická tvorba bezprostředně odrážející aktuální společenskou situaci |
Name in Czech | Síla odvahy: Současná polská dramatická tvorba bezprostředně odrážející aktuální společenskou situaci |
Name (in English) | The Power of Courage: contemporary Polish drama directly reflecting the current social situation |
Authors | HALADOVÁ, Dagmar. |
Edition | Slavica Iuvenum 2024, 2024. |
Other information | |
---|---|
Type of outcome | Presentations at conferences |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Keywords (in Czech) | konference, současné polské drama, odvaha, antologie o polském dramatu, Polsko, Wawrzyniak, Froń, Pilarski |
Keywords in English | conference, contemporary Polish drama, courage, anthology on Polish drama, Poland, Wawrzyniak, Froń, Pilarski |
Changed by | Changed by: Mgr. MgA. Dagmar Haladová, učo 383346. Changed: 17/4/2024 20:52. |
Abstract |
---|
Cílem příspěvku je nastínit stav současného polského dramatu na vybraných příkladech dramat (Martyna Wawrzyniak Antihrdinky (2021), Piotr Froń Bezpečné místo (2022) a Przemysław Pilarski Mezi statky (2022)) a poukázat na to, jakými prostředky dramatici v textech zachycují krizi a konflikt jedince v kontextu současné společenské situace. První z výše zmíněných dramat reflektuje postavení a roli žen v Polsku, druhé odráží období pandemie COVID-19 a poslední z dramat postihuje problematiku polsko-ukrajinských vztahů. Současné polské drama tak navazuje na fenomén z předešlých let, kdy dramatici ve svých textech odvážně a nekompromisně zobrazovali ty nejpalčivější momenty polské společnosti. |
Abstract (in Czech) |
---|
Cílem příspěvku je nastínit stav současného polského dramatu na vybraných příkladech dramat (Martyna Wawrzyniak Antihrdinky (2021), Piotr Froń Bezpečné místo (2022) a Przemysław Pilarski Mezi statky (2022)) a poukázat na to, jakými prostředky dramatici v textech zachycují krizi a konflikt jedince v kontextu současné společenské situace. První z výše zmíněných dramat reflektuje postavení a roli žen v Polsku, druhé odráží období pandemie COVID-19 a poslední z dramat postihuje problematiku polsko-ukrajinských vztahů. Současné polské drama tak navazuje na fenomén z předešlých let, kdy dramatici ve svých textech odvážně a nekompromisně zobrazovali ty nejpalčivější momenty polské společnosti. |
Abstract (in English) |
---|
The aim of the presentation is to outline the state of contemporary Polish drama on selected examples of dramas (Martyna Wawrzyniak's Antihrdinky (2021), Piotr Froń's Safe Place (2022) and Przemysław Pilarski's Mezi statky (2022)) and to point out the means by which playwrights depict the crisis and conflict of the individual in the context of the contemporary social situation. The first of the aforementioned dramas reflects the position and role of women in Poland, the second reflects the period of the COVID-19 pandemic, and the last drama deals with the issue of Polish-Ukrainian relations. Contemporary Polish drama thus continues the phenomenon of previous years, when playwrights boldly and uncompromisingly portrayed the most pressing moments of Polish society in their texts. |
Links | |
---|---|
MUNI/A/1479/2023, interní kód MU | Name: Identita, ekvivalence a jinakost v slovanských jazycích, literaturách a kulturách |
Investor: Masaryk University, Identity, equivalence and otherness in Slavic languages, literatures and cultures |
PrintDisplayed: 15/10/2024 22:03