JANÍKOVÁ, Věra and Jana VELIČKOVÁ. Self- and peer assessment as fully fledged ways of assessment in learning and teaching foreign languages. In Pedagogická orientace. Česká pedagogická společnost. Brno, 2022, p. 363-484. ISSN 1805-9511.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Self- and peer assessment as fully fledged ways of assessment in learning and teaching foreign languages
Name in Czech Sebehodnocení a vrstevnické hodnocení1 jako plnohodnotný způsob hodnocení při učení a vyučování cizích jazyků
Authors JANÍKOVÁ, Věra and Jana VELIČKOVÁ.
Edition Česká pedagogická společnost. Brno, Pedagogická orientace, p. 363-484, 122 pp. 2022.
Other information
Original language English
Type of outcome Editing of thematic compilation, editing of monothematic issue of professional journal
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
ISSN 1805-9511
Keywords (in Czech) sebehodnocení; vrstevnické hodnocení; učení a vyučování cizím jazykům
Keywords in English self-assessment; peer-feedback; learning and teaching foreign languages
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Changed: 28/3/2024 09:43.
Abstract
This special issue responds to the growing interest among practising teachers and researchers in self- and peer assessment in the context of foreign language learning and teaching and aims to support it further. The goal is to provide a platform for discussion on the current state of research on self- and peer assessment as well as for sharing of experiences with their development, realization, and evaluation of their impact on foreign language learning and teaching. Considering the articles‘ focus, this issue is primarily intended for educators working in the tertiary education sector, especially those in teacher education.
Abstract (in Czech)
Monotematické číslo reaguje na rostoucí zájem praktikujících učitelů a výzkumníků o sebehodnocení a vrstevnické hodnocení v kontextu učení a vyučování cizích jazyků. Cílem je poskytnout prostor pro diskuzi o současném stavu výzkumu v oblasti sebehodnocení a vrstevnického hodnocení, jakož i pro sdílení zkušeností s realizací těchto hodnotících metod a posouzením jejich dopadu na učení a vyučování cizích jazyků. Vzhledem k zaměření jednotlivých textů je číslo především určeno pedagogům působícím v terciárním sektoru vzdělávání, zejména pak těm, kteří se zabývají vzděláváním učitelů.
Links
MUNI/A/1335/2022, interní kód MUName: Výzkum v didaktice cizích jazyků
Investor: Masaryk University, Research in foreign language didactics
PrintDisplayed: 19/7/2024 09:40