b 2024

Podněty ke spirituálně-kulturní identitě vzdělavatele v dnešní době

ČERNÝ, Michal

Basic information

Original name

Podněty ke spirituálně-kulturní identitě vzdělavatele v dnešní době

Name (in English)

Implications for the spiritual-cultural identity of the educator today

Authors

Edition

1. vyd. Brno, 184 pp. 2024

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Učebnice

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

vzdělávání; spiritualita; dějiny; církevní dějiny; učitel; identita učitele

Keywords in English

education; spirituality; history; church history; teacher; teacher identity
Změněno: 3/4/2024 13:09, RNDr. Michal Černý, Ph.D.

Abstract

V originále

Cílem této knihy je nabídnout krátká, do značné míry eklekticky vybraná témata, jako podněty k zamyšlení nad spirituálně – kulturní identitou vzdělavatele v dnešní době. Slovo podněty se inspirovalo knihami Michala Altrichtera, které jsou tvořené krátkými aforismy a úvahami, které na sebe navazují jen volně, ale umožňují promýšlet jednotlivá témata plastičtěji, než pokud by byla traktována v učebnicích. Kniha je rozdělena do kapitol: Východiska, dějiny a dnešek, umělá inteligence a spiritualita, vzdělávací témata.

In English

The aim of this book is to offer short, largely eclectically selected topics as stimuli for reflection on the spiritual-cultural identity of the educator today. The word stimuli is inspired by the books of Michal Altrichter, which are composed of short aphorisms and reflections that are only loosely related to each other, but allow one to think through the individual themes more plastically than if they were treated in textbooks. The book is divided into chapters: Background, History and Today, Artificial Intelligence and Spirituality, and Educational Topics.