Detailed Information on Publication Record
2024
Podněty ke spirituálně-kulturní identitě vzdělavatele v dnešní době
ČERNÝ, MichalBasic information
Original name
Podněty ke spirituálně-kulturní identitě vzdělavatele v dnešní době
Name (in English)
Implications for the spiritual-cultural identity of the educator today
Authors
Edition
1. vyd. Brno, 184 pp. 2024
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Učebnice
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
vzdělávání; spiritualita; dějiny; církevní dějiny; učitel; identita učitele
Keywords in English
education; spirituality; history; church history; teacher; teacher identity
Změněno: 3/4/2024 13:09, RNDr. Michal Černý, Ph.D.
V originále
Cílem této knihy je nabídnout krátká, do značné míry eklekticky vybraná témata, jako podněty k zamyšlení nad spirituálně – kulturní identitou vzdělavatele v dnešní době. Slovo podněty se inspirovalo knihami Michala Altrichtera, které jsou tvořené krátkými aforismy a úvahami, které na sebe navazují jen volně, ale umožňují promýšlet jednotlivá témata plastičtěji, než pokud by byla traktována v učebnicích. Kniha je rozdělena do kapitol: Východiska, dějiny a dnešek, umělá inteligence a spiritualita, vzdělávací témata.
In English
The aim of this book is to offer short, largely eclectically selected topics as stimuli for reflection on the spiritual-cultural identity of the educator today. The word stimuli is inspired by the books of Michal Altrichter, which are composed of short aphorisms and reflections that are only loosely related to each other, but allow one to think through the individual themes more plastically than if they were treated in textbooks. The book is divided into chapters: Background, History and Today, Artificial Intelligence and Spirituality, and Educational Topics.