B 2023

Learning and Teaching in Virtual Reality. Possibilities and Limits of Collaborative Immersive Virtual Environments

ŠAŠINKA, Čeněk, Michal ČERNÝ, Nicola Catherine FOŘTOVÁ, Jiří RAMBOUSEK, Zdeněk STACHOŇ et. al.

Základní údaje

Originální název

Learning and Teaching in Virtual Reality. Possibilities and Limits of Collaborative Immersive Virtual Environments

Autoři

ŠAŠINKA, Čeněk, Michal ČERNÝ, Nicola Catherine FOŘTOVÁ, Jiří RAMBOUSEK, Zdeněk STACHOŇ, Alžběta ŠAŠINKOVÁ, David KOŠATKA, Markéta KOŠATKOVÁ, Kateřina JOCHECOVÁ, Hana ŠVEDOVÁ a Anna DOHNÁLKOVÁ

Vydání

1. vyd. Brno, 121 s. 2023

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

URL

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-280-0500-9

DOI

http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0500-2023

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 3. 4. 2024 13:33, RNDr. Michal Černý, Ph.D.

Anotace

V originále

This book comprehensively explores immersive virtual reality (iVR) in educational settings. The beginning of the book sets out in detail the objectives of the “Education in Collaborative Immersive Virtual Environment” (EduINCIVE) project. It emphasises the development of the eDIVE platform, designed for collaborative education in immersive virtual reality. The project mainly focuses on developing software tailored to specific educational needs, particularly in languages and geography. The text also offers an empirical investigation into the implementation of iVR in libraries. The text highlights the importance of considering the limitations and strengths of iVR, advocating a balanced and critical approach to the adoption of technology. The intent is to complement rather than replace traditional educational methods, with a strong emphasis on creating a user-centric experience that adapts to the unique capabilities of iVR.

Návaznosti

TL03000346, projekt VaV
Název: Vzdělávání v kolaborativní imerzivní virtuální realitě (Akronym: EduInCIVE)
Investor: Technologická agentura ČR, Vzdělávání v kolaborativní imerzivní virtuální realitě
Zobrazeno: 14. 11. 2024 06:35